×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پاکسان در مسیر توسعه پایدار زیست محیطی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پاکسان نیوز: با توجه به اهمیت توجه به محیط زیست ظرفیت تصفیه پساب شرکت پاکسان به ۵۵۰متر مکعب افزایش یافت.

حسن بقائی مدیرعامل شرکت پاکسان با اعلام این خبر گفت: شرکت پاکسان به عنوان شرکت تولیدکننده مواد شوینده و دوستار طبیعت با به کارگیری تکنولوژی های نوین زیست محیطی در بخش های مدیریت کیفیت هوا، آب، خاک و دیگر بخش های مرتبط پیوسته در حال آمایش داده هاست تا اثرات سوء ناشی از تولید را به حداقل ممکن برساند.

وی توجه به تصفیه پساب تولید را از جدی ترین اقدامات این مجموعه برشمرد و با اشاره به دیگر اقدامات زیست محیطی پاکسان افزود: به کمک مهندسین و متخصصین‌مان موفق شدیم با تغییرات کلی در ساختار تصفیه خانه پاکسان، ظرفیت آن را افزایش داده و در هزینه و زمان نیز صرفه جویی قابل توجهی رقم بزنیم.

بقائی به لایروبی از مخازن متعادل ساز و نصب دریچه برای لایروبی دوره‌ای به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در پاکسان اشاره کرد و یادآورشد: همه ما در قبال محیطی که از آن استفاده می‌کنیم مسئولیم و باید درتولید محصولات‌مان در جهتی حرکت کنیم که بتوانیم اثرات سوء آن را کاهش داده و از آثار زیانبار بر محیط زیست بکاهیم.

مدیرعامل پاکسان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر دیگر اقدامات زیست محیطی شرکت پاکسان گفت: نصب فلومتر و ثبت دبی ورودی به تصفیه خانه از دیگر اقداماتی است که به موجب آن قادر خواهیم بود اطلاعات دبی ورودی به تصفیه خانه فاضلاب پاکسان را ثبت کرده و در راهبری تصفیه خانه، زمان فرایند را کنترل نماییم و همچنین از ورود دبی اضافه بر ظرفیت طراحی شده پیشگیری کنیم.

بقائی با اشاره به دیگر اقدامات زیست محیطی این مجموعه افزود: راه اندازی ازن ژنراتور و تامین پمپ قسمت های مختلف، تغییر لوله های هوادهی از گالوانیزه به استیل از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجموعه است که ضمن اثرات مثبت زیست محیطی بسیاری که برای مجموعه دارد به دلیل طول عمر بالای این آلیاژ، باعث کاهش هزینه ها می‌شود.

وی با اشاره به این که صنعت و محیط زیست در تقابل هم هستند خاطرنشان کرد: بی توجهی به اثرات زیست محیطی ناشی از تولید می تواند اثرات سوء دامنه‌داری داشته باشد اما با کنترل آن می‌توان تبعات منفی ناشی از آن را خنثی کرده و از گروه محصولات ضد محیط زیست خارج شده و به مجموعه‌ دوستار محیط زیست تبدیل شد.

مدیرعامل پاکسان توجه به محیط زیست را از برنامه های جدی این مجموعه معرفی کرد و یادآورشد: در دیگر بخش ها نیز متخصصین ما در حال تحقیق و مطالعه هستند تا بتوانند با تغییر در فرایند تولید محصولاتی دوستار محیط زیست ارائه نمایند.

مدیریت بهره وری انرژی و توجه به انرژی های تجدید پذیر، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، اجرای پروژه های زیست محیطی، پروژه‌های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط‌زیست، کنترل، استفاده از فنآوری‌های نوین آزمایشگاهی، استفاده از حمل و نقل ریلی و بهینه سازی مصرف سوخت از دیگر اقدامات زیست‌محیطی صورت گرفته در شرکت پاکسان است.

شایان ذکر است که این مجموعه از نشست‌های تخصصی با موضوعات محیط زیستی با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه، محققان و صاحب نظران نیز بهره می برد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.