×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی، سید عباس صالحی عصر روز شنبه (اول آذر) و در نخستین روز اجرای طرح محدودیت‌های سراسری کرونا با حضور در ساختمان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، با قدردانی از فعالیت‌های دبیرخانه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد ملی مبارزه با کرونا در ۹ماه گذشته، از تمام رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی برای تقویت جریان آگاهی‌بخشی عمومی در جهت حفظ سلامتی مردم، قدردانی کرد و گفت: رویکرد بنیادین وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی، تقویت مرجعیت رسانه‌ای در داخل کشور است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا با قدردانی از عملکرد خوب مجموعه معاونت مطبوعاتی در کاهش ابهامات و پاسخ به پرسش‌های مردم از طریق کانال‌های ارتباطی و رسانه‌ای، در خصوص اطلاع‌رسانی طرح جدید محدودیت‌های کرونایی، گفت: طی چندماه گذشته درحالی که با شرایط بسیار پیچیده جنگ اقتصادی و به تعبیری تروریسم اقتصادی روبه‌رو بودیم که هر روز به نسبت قبل شدیدتر شده، بحران‌های متعدد طبیعی و اجتماعی نیز فضای سنگین روانی بر جامعه حکم‌فرما کرد که با عملکرد خوب مجموعه رسانه‌های کشور تا حدود زیادی از این بار منفی کاسته شد.

صالحی با تاکید بر ایجاد رابطه مناسب میان حاکمیت، جامعه و رسانه به عنوان مبنای اطلاع‌رسانی مفید و اقناع عمومی در خصوص محدودیت‌های سراسری مرتبط با کرونا گفت: دو هفته اعلامی که احتمال افزایش آن در شهرهای مختلف وجود دارد، در واقع الگویی است برای ماه‌های باقی‌مانده سال که با رفع نواقص و کاستی‌های احتمالی، تا قطع زنجیره کرونا در کشور، ادامه خواهد داشت.

ایجاد بانک سراسری اطلاعات بیماران در قطع زنجیره ابتلا موثر است

صالحی با اشاره به آغاز موج چهارم غربال‌گری در کشور با امکانات جدید تولید داخل، ابراز امیدواری کرد با همت رسانه‌ها و همراهی مردم، و اجرای طرح‌های جدید پایش و مراقبت، شاهد کاهش شدت ابتلا و میزان قربانیان کرونا در کشور باشیم.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی کرونا افزود: در کنار محدودیت‌ها، مجموعه‌ای از اقدامات جدید و ویژه درمانی و مراقبتی در دست اقدام است که علاوه بر انجام فعالیت‌های اصلی نظام بهداشت و درمان، در حوزه شناسایی فوری مبتلایان، ایجاد بانک سراسری اطلاعات بیماران، در قطع زنجیره ابتلا و کاهش میزان تلفات موثر خواهد بود.

صالحی اقناع افکار عمومی برای همراهی در دوران محدودیت‌ها را نیازمند شرح اقدامات گسترده و مفید صورت گرفته در ماه‌های گذشته دانست و به تاثیر بالای همراهی مردم در نتایج و آمار نهایی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم باید بدانند که اجرای محدودیت‌های سراسری، نتایج بسیار امیدبخش و مفیدی برای سلامت جامعه و مقابله با کرونا خواهد داشت.

تاکید بر افزایش اعتماد مردمی و  اعتماد به نفس ملی

صالحی با قدردانی از همراهی مسئولانه رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی در دوران شیوع کرونا، به رویکرد کلی وزارت فرهنگ‌و ارشاد اسلامی برای مرجع‌سازی داخلی رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به جهانی بودن شیوع کرونا، به هر میزانی که در جهت افزایش اعتماد مردمی گام برداریم و کارنامه موفق‌تری داشته باشیم، هم از منظر سلامت جسمانی و هم از حیث سلامت روانی، افزایش اعتماد به نفس ملی را در پی دارد.

وزیر فرهنگ بر لزوم تلاش رسانه‌ها در جهت حفظ و پاسداری از اعتماد مردم به نظام سلامت تاکید و تصریح کرد: امنیت و سلامت، نعماتی فاقد جایگزین هستند و در صورتی که هر یک از این دو مولفه در جامعه‌ای کمرنگ و یا مخدوش شود، جامعه با مخاطرات زیان‌باری مواجه خواهد شد.

وی با تاکید بر هم‌افزایی و همراهی در مساله منافع ملی گفت: ما می‌توانیم در بسیاری از حوزه‌ها، اختلاف نظر داشته باشیم، اما لازم است که در مسائل مربوط به منافع ملی، اشتراک نظر و عمل، وجه غالب عملکردها باشد.

مسئولیت‌پذیری و همدلی اهالی رسانه با ستاد ملی کرونا

محمد خدادی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ابتدای این بازدید و نشست دو ساعته با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در موضوع کرونا از حمایت‌های ویژه این وزارتخانه قدردانی کرد و گفت: قطعا در شرایط فعلی با وجود مسائل و مشکلات صنفی، اهتمام ویژه اهالی رسانه در همراهی با ستاد ملی کرونا، در سایه همدلی و مسئولیت‌پذیری اصحاب رسانه اتفاق افتاده است.

در این نشست که با حضور ۱۲ تن از مدیران مجموعه معاونت مطبوعاتی برگزار شد، برخی از سوالات و ابهامات مربوط به طرح جدید محدودیت‌های کرونایی نیز مطرح شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.