×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
همکاری های کشاورزی ایران و صربستان توسعه می‌یابد

ظرفیت‌ها و راهکارهای توسعه همکاری‌های کشاورزی ایران و صربستان بررسی می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، چندتن از مسئولان وزارت جهاد به منظور شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات برای توسعه و ارتقای همکاری‌ها و تعاملات دو کشور ایران و صربستان در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، جنگلداری و مدیریت آب به این کشور سفر کرده اند.

هیأت وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران طی اقامت خود در صربستان با مقامات این کشور در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، جنگلداری و مدیریت آب دیدار و درباره گسترش همکاری‌ها به گفت و گو و تبادل نظر می‌پردازند. همچنین در این مدت با نمایندگان مؤسسه میوه شهر چاچاک، مؤسسه داروهای گیاهی “یوسیپ پانچیچ” و مؤسسه تولید نهال و بذر سبزیجات “سوپریور” دیدار دارند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ایران با «برانیسلاو ندیموویچ» معاون نخست وزیر و وزیر کشاورزی، جنگلداری و آبداری صربستان در روز دوشنبه ۴ اسفند ماه ملاقات و با نمایندگان شرکت فراوردهای گوشتی و لبنیاتی تورکوویچ نیز نشست خواهند داشت.

ملاقات با نمایندگان اتحادیه تعاونی‌های روستایی، بازدید از دانشکده کشاورزی دانشگاه بلگراد و دانشکده کشاورزی دانشگاه شهر نوو ی ساد و بازدید از شرکت صنایع گوشت «سرم شید» از جمله دیگر دیدار و بازدیدهای هیأت وزارت جهاد کشاورزی کشورمان در سفر یک هفته خود در صربستان است.

جمهوری اسلامی ایران و صربستان در حوزه‌های مختلف از جمله در بخش‌های کشاورزی، صنایع، معادن، ساختمان سازی، انرژی، پتروشیمی، امور فرهنگی و هنری، ورزش و گردشگری از ظرفیت‌های خوبی برای افزایش همکاری‌ها برخوردار هستند و مقامات دو کشور بر علاقمندی جهت گسترش همکارهای دو جانبه تاکید دارند.

ایران و صربستان در حوزه کشاورزی در زمینه بذر همکاری بسیار خوبی دارند و پارلمان این کشور با تصویب موافقت‌نامه همکاری‌های جمهوری صربستان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی به ظرفیت‌های این همکاری واقف است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.