×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
هفته وحدت و فرصتی برای اتحاد مسلمانان

دکتر صادق جلیلی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان خوزستان
میلاد پیامبر اعظم حضرت محمد(ص) و هفته وحدت را به جهانیان و خصوصا به مسلمانان و خاصه به همکاران و کارکنان مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان تبریک وتهنیت عرض می نمایم. ماه ربیع به یمن و میمنت میلاد مبارک حضرت محمد(ص)ماهی بسیار خجسته و فرصتی ارزشمند برای ایجاد  همدلی و وحدت و  همبستگی است .
نامگذاری ۱۲ ربیع الاول تا ۱۷ربیع الاول به عنوان هفته وحدت بیانگر تدبیر و ظرافت و حکمت نظام جمهوری اسلامی ایران درجهت ایجاد وحدت بین شیعه وسنی است  . بی شک توجه و التفات به میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت برکات بسیار زیادی را نصیب مسلمانان و جهان اسلام خواهد کرد.
هفته وحدت فرصتی است تا مسلمانان به وحدت ‌و اتحاد رسیده و منادی وحدت در جهان باشند. جا دارد به مناسبت هفته وحدت، همه‌ امت‌ اسلامی، اخلاق و ویـژگی‌های پیامبر اعظم (ص) را که در قرآن کریم و سنت آمده است، سرلوحه زندگی خود قرار دهند و جان‌های تشنه را سیراب‌ نموده و با تآسی به سیره پیامبر اکرم، مهر ومحبت و رآفت و عطوفت را درجهان بگسترانند. وحدت امت اسلامی از اصول و ارزش های مورد تاکید پیامبر اسلام(ص) بوده است وعزت و اقتدار همه جانبه مسلمانان در پرتو وحدت و همبستگی است.
از اقدامات رسول مکرم اسلام(ص) بعد از تشکیل حکومت اسلامی در مدینه، ایجاد وحدت و یگانگی میان مسلمانان بود. حضرت محمد(ص) اسوه کامل در همه ابعاد زندگی است وگفتار، کردار، سیره و سـلوک آن حـضرت(ص)، آموزنده، راه‌گشا و هدایت‌گر است و بر همه مسلمانان و حق جویان و آزادیخواهان و عاقبت اندیشان لازم است که در تمام‌ امور از ایشان پیروی کنند و دست از تفرقه و خودخواهی و جدایی بردارند و عزت وعظمت را به مسلمانان وجهان اسلام برگردانند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.