×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، فیشینگ در واقع شیوه ای برای به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی شماست و هکر پس از در اختیار گرفتن این اطلاعات، حساب شما را خالی می‌کند.

ماجرا از این قرار است که یک صفحه شبیه به وب‌سایت بانک و دامنه مشابه برای فریب دادن مشتری استفاده می‌شود. هنگامی که مشتری اطلاعات خود را در آن وارد می‌کند، هکر با استفاده از آن اطلاعات حساب مشتری بانک را خالی می‌کند.

این موضوع هم در رابطه با وب‌سایت بانک‌های مختلف و هم درگاه‌های پرداخت قابل انجام است. اگر هکر نام کاربری و رمزو ورود اینترنت‌بانک شما را به دست آورد، می‌تواند با واریز کردن پول به حساب خودش در همان بانک، پول شما را سرقت کند. در صورتی هم که شما اطلاعات کارت بانکی خود را در یک درگاه پرداخت جعلی وارد کنید، هکر می‌تواند با اطلاعات کارت بانکی شما از درگاه‌های اصلی اقدام به خرید کند.

برای اینکه در چنین تله‌ای نیفتید، لازم است نسبت به دامنه وب‌سایت بانکی خود و همچنین درگاه پرداختی که به آن هدایت شده‌اید، حساس باشید.

درگاه پرداخت صفحه‌ای است که شما به‌واسطه آن خریدی اینترنتی را انجام می‌دهید؛ همان صفحه‌ای که در آن اطلاعات کارت بانکی خود را وارد می‌کنید. دامنه درگاه‌های پرداخت با سه حرف انگلیسی که معمولاً مخفف نام شرکت پرداخت الکترونیکی است آغاز شده و با Shaparak.ir ادامه می‌یابد. اگر دامنه درگاه پرداخت خلاف آنچه بود که اشاره شد، بدانید این دامنه جعلی است و از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود پرهیز کنید.

در رابطه با دامنه وب‌سایت بانک نیز باید آن را دقیقاً به خاطر داشته باشید، زیرا برای جعل آن نیز از دامنه‌های مشابه با دامنه اصلی استفاده می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.