×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
نحوه نسخه‌نویسی پزشکان پس از حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر شهرام غفاری مدیر کل درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی در این گفتگو درباره جزئیات صدور نسخه به صورت الکترونیک برای بیماران و صاحبان دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی اظهار کرد: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از اول اسفندماه، اگر به پزشک مراجعه کردند و پزشک نسخه‌نویسی الکترونیک داشته باشد، می‌توانند فارغ از اینکه دفترچه به همراه دارند یا نه، نسخه الکترونیکی از پزشک دریافت کنند. اگر بیماری به پزشک مراجعه کرد و پزشک نخواست نسخه‌نویسی الکترونیک کند، می‌تواند نسخه را در دفترچه بیمار بنویسد.

وی افزود: در صورتی که بیمه‌شده، دفترچه درمانی به همراه نداشت، پزشک می‌تواند نسخه را در سرنسخه مخصوص مطب خودش بنویسد و با درج کد ملی بر روی نسخه، بیمار می‌تواند به داروخانه مراجعه و خدمات دریافت کند.

دکتر غفاری با بیان اینکه در حال حاضر دو طرح داریم، گفت: نسخه الکترونیک از دوسال پیش در سازمان تامین اجتماعی آغاز شده است. اما از اول اسفند طرح توقف انتشار دفترچه درمانی کلید می خورد و دفترچه جدیدی صادر نمی شود. 

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره چگونگی دریافت نسخه به صورت الکترونیک از داروخانه‌ها در هنگام قطعی سامانه تصریح کرد: اگر پزشک بر روی سامانه نسخه‌نویسی را انجام داده ولی سامانه در داروخانه قطع باشد، امکان دریافت نسخه الکترونیک برای بیمار مهیا نیست.

وی ادامه داد: حسنی که نسخه‌نویسی الکترونیک برای بیمه‌شده‌ها دارد این است که تا به امروز اگر بیماری به داروخانه‌ای مراجعه می‌کرد و آن داروخانه بخشی از اقلام ثبت شده درنسخه را داشت، برگه را از دفترچه جدا می‌کرد و به همین دلیل بیمار نیاز به چند نسخه داشت، اما الان بیمار می‌تواند هر قلم موجود از دارو در هر داروخانه را با نسخه الکترونیکی‌اش دریافت کند و مشکلی از این بابت نداشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.