×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
موسسه پژوهشی توسعه زیرساخت‌ها و فناوری­های حمل و نقل هوشمند و پیشرفته تأسیس شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مپنا نیوز – در نشست مشترکی که عصر روز شنبه ۲۲ آذر ماه ۹۹ با حضور برخی مدیران ارشد گروه مپنا و رئیسان دانشکده‌های دانشگاه صنعتی خواجه نصیر برگزار شد، مدیرعامل گروه مپنا و رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بر شکل‌گیری موسسه پژوهشی توسعه زیرساخت‌ها و فناوری­های حمل و نقل هوشمند و پیشرفته، به منظور پیشبرد اهداف و پروژه‌های قابل تعریف به توافق رسیدند.اهداف ایجاد موسسه پژوهشی توسعه زیرساخت‌ها و فناوری‌های حمل و نقل هوشمند و پیشرفته، “توسعه فناوری، خدمات، آموزش و پژوهش در زمینه­های طراحی و ساخت وسایل حمل و نقل پیشرفته مانند خودروهای هیبریدی، برقی و خودران و تجهیزات سخت­افزاری و نرم­افزاری مرتبط با آن با بهره گیری از دانش، امکانات و توانایی­های کشور در دانشگاه­ها، موسسات، پژوهشگاه­ها و شرکت­های دانش­بنیان و سایر واحدهای فعال در صنعت حمل و نقل هوشمند کشور” و چشم‌انداز موسسه، تبدیل شدن مپنا به مجموعه اصلی توسعه فناوری حوزه وسایل حمل و نقل برقی، هیبریدی و خودران در سطح منطقه عنوان شده است.
بر اساس توافق، ریاست این مرکز مشترک بر عهده مدیرعامل گروه مپنا و مدیریت آن با دانشگاه صنعتی خواجه نصیر خواهد بود. محل استقرار این مرکز مشترک، دانشگاه خواجه نصیر است و برای امور جاری آن از توانمندی‌های کارشناسی موجود در آن دانشگاه بهره گرفته می‌شود.
دکتر یزدان دوست، رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، در اثنای این نشست، با اشاره به تاریخچه دانشگاه متبوع خود و فعالیت‌های پژوهشی و توانمندی‌های بالقوه این مجموعه دانشی، ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود در این دانشگاه، این موسسه پژوهشی با مدیریت و همکاری گروه مپنا، پروژه‌های بزرگی را به سرانجام برساند.
دکتر علی‌آبادی نیز با ابراز خرسندی از ایجاد موسسه پژوهشی مشترک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و گروه مپنا، گفت: ما مپنا را یک بنگاه وابسته نمی‌دانیم که نیازمند لایسنس و فناوری دیگران باشد، بلکه امروز مپنا از این دوره عبور نموده و یک بنگاه اقتصادی حل مساله با هدف خلق ثروت است.
مدیرعامل گروه مپنا تصریح کرد: بنگاه حل مساله باید بتواند برای موضوعات مختلف حوزه‌های کسب و کار خود، راه حل ارائه کند. به عبارتی دیگر، مپنا باید راه حل‌ها را ارئه نماید، پروژه‌ها را طراحی و اجرا کند و به بهره‌برداری برساند و دانشگاه می‌تواند در بخشی از این فرایند قرار گیرد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.