×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
منتظری: در انتخابات پیش‌رو همه نگاه‌ها به مردم است

به گزارش کیوسک خبر، غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال جدید گفت: معمولا وقتی سخن از انتخاب است همیشه بشارت تحول و سرآغازی نو برای ساخته شدن در رشد و اعتلاء داده می‌شود. آنچه از انتخابات به ذهن انسان می‌رسد احساس مسئولیت در تعیین سرنوشت است. اگر در وضعیت موجود با شرایط مطلوب فاصله داریم یکی از راه‌ها برای تغییر وضعیت کنونی نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت از طریق انتخابات است.

وی افزود: با توجه به اینکه انقلاب اسلامی در بین تمامی انقلاب‌های بزرگ جهان مردمی‌ترین انتخاب می‌شود نقش مردم در ادامه روند بی‌بدیل است. در انتخابات پیش‌ رو همه نگاه‌ها به ایفای نقش تاثیرگذار مردم معطوف شده چون مردم پشتوانه نظام هستند. به همین دلیل اولین انتظار در بیانات رهبری حضور به یادماندنی و پرشکوه مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بود.

این نماینده مجلس یادآور شد: انتخابات ۱۴۰۰ نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب است و همه نگاه‌ها معطوف به این شده که چطور مردم می‌خواهند از راه شهدا پاسداری کنند. از این رو این انتخابات در بعد داخلی به معنای استحکام‌بخشی و پشتوانه بودن نظام مهم بوده و در بعد خارجی و منطقه‌ای قدرت چانه‌زنی در روابط و معاهدات بین‌المللی را افزایش می‌دهد لذا حضور باشکوه مردم در انتخابات مهم است.

منتظری با تاکید بر اینکه حضور پرشکوه مردم در پرتو انتخاب احسن به اوج خود می‌رسد، افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتشان شاخصه‌هایی را برای رئیس‌جمهور آینده برشمردند که از جمله آنها تازه‌نفس بودن است. فراموش نکنید کسی باید رئیس‌جمهور شود که بتواند این بار سنگین را به دوش بکشد. فردی که کفایت، شایستگی و توان تحمل این بار را داشته باشد. لذا لازم است بدون تعصب و وابستگی این امانت را در اختیار فردی بگذاریم که توان این کار را داشته باشد.

منتظری با اشاره به شاخص‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری افزود: باید فردی انتخاب شود که بذر امید، نشاط و آزادی در مردم ایران را بارور کند. در گام دوم انقلاب بیش از هر چیزی به امید نیاز است. امیدوارم چهره‌هایی که در حال آماده شدن برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی هستند با توجه به راهبرد رهبری در راستای وحدت حرکت کنند به طوری که مردم در آستانه انتخابات با پراکندگی مواجه نشوند. چهره‌هایی که نظام و انقلاب را دوست دارند و اندیشه‌شان شکل‌گیری ایران قوی است تا بتوان قله‌های باعظمت و سربلندی در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در منطقه و جهان را فتح و حفظ کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.