×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش ایرنا، «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان بعد از اعلام محدودیت‌های جدید در ابلاغیه‌ای اعلام کرد که ورزش همگانی به عنوان یکی از ابزارهای سلامت جسمی و روانی شهروندان باید استمرار داشته باشد و فدراسیون و نهادهای مربوطه نسبت به انجام آن اهتمام ویژه داشته باشند. دستوری که بنا به اعلام «عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی از آن به عنوان راهکاری برای غلبه بر یکنواختی شرایط  کرونایی یاد کرد و گفت: در این راستا وزارت ورزش به همراه فدراسیون وزش همگانی طرح‌های مختلفی برای آن ارائه کردند تا شهروندان در این مدت بتوانند افزون بر پاره کردن زنجیره کرونا سلامت جسمی خود را از طریق ورزش حفظ کنند.
گروه ورزش خبرگزاری ایرنا برای آگاهی از برنامه‌های فدراسیون همگانی با پای سخنان «افشین ملایی» رییس این فدراسیون  نشسته است. او روز سه‌شنبه در این گفت وگو با بیان اهمیت ورزش همگانی در دنیای جدید اظهار داشت: وقتی که از توسعه ورزش همگانی سخن به میان می آید، تنها شرایط چند هفته یا یک ماه قرنطینه کرونایی نیست بلکه ورزش همگانی باید به عنوان یک نیاز در خانواده‌ها در کنار دیگر برنامه‌های مهم آموزشی و پرورشی قرار گیرد. اینکه از ورزش همگانی به عنوان یک نیاز نام می‌برم مستند به آماری است که عدم تحرک در بین ایرانیان به ۵۹ درصد رسیده و این آمار در بین زنان ۶۴ درصد است آماری که از تنبلی و تحرک نداشتن حکایت دارد و استمرار آن آسیب‌های جسمی و روانی زیادی را به همراه خواهد داشت.
رییس فدراسیون ورش همگانی افزود: نرخ تحرک مردم ایران نسبت به دهه‌های گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته و سبک زندگی مردم فعال نیست لذا وزارت ورزش و فدراسیون نسبت به برنامه‌های خود در این بخش تجدیدنظر کرده و راهبرد خود را براساس سبک زندگی جدید مردم طراحی کرده است.
وی با بیان اینکه تمام رویکردهای ورزشی، قهرمانی و آموزشی کشور تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است عنوان کرد: رویکرد ورزش همگانی برنامه‌های خانواده محور و فرد محور خود را در ایام کرونا تعطیل نکرد بلکه تاکید وزیر ورزش بر ادامه آن در شرایط محدودیت‌های جدید، نشان از آن دارد که در این دوره زمانی یکی از نسخه‌های سلامت مردم ورزش همگانی است. این رویکرد باید مدنظر تمام فدراسیون‌ها قرار گیرد. البته در چند ماه گذشته با برگزاری کمپین آماده باش فضای ورزش همگانی را به محیط خانه ببریم و با استفاده از ظرفیت رسانه و و فضای مجازی ورزش‌هایی که قابلیت اجرا در محیط خانواده دارند را برای شهروندان توصیه کنیم.
ملایی همچنین گذری بر طرح‌های فدراسیون برای سلامت شهروندان زد و افزود: طرح مهمی که فدراسیون اجرا کرد «آوای ورزش در همسایگی» بود. در این طرح به جای اینکه مردم به سمت باشگاه یا محیط ورزشی بروند فدراسیون با کمک هیات ها مربیان را در مجتمع‌ها مستقر کرد تا در آنجا به مردم آموزش دهند و مردم نیز مشارکت خوبی داشتند. یکی دیگر از قشرهایی که از کم تحرکی آسیب میبرند، کودکان بودند که با طرح ورزش‌های جدید و همکاری مادران برای این قشر فعالیت ورزشی را در نظر گرفتیم. این طرح در قالب بازی و نشاط کودکانه اجرا خواهد شد. این پروژه در دست اجرا  و قرار است در سطح ۱۴ استان برگزار شود.
وی با اشاره به سختی‌های محدودیت کرونا در چند هفته اخیر گفت: برای این محدودیت‌ها آمادگی کامل را داشتیم و اکنون نیز روزانه چند ساعت از طریق فضای مجازی به صورت زنده برنامه آموزشی داریم و این برنامه از طریق کمیته و هیات‌های استانی در حال برگزاری است.
رییس فدراسیون ورزش همگانی درباره کم تحرکی دانشجویان و دانش‌آموزان گفت: شبکه‌ای به نام «شکوه» راه‌اندازی کردیم که مخفف شبکه کمیته‌های ورزشی همگانی است که با تعامل با دیگر فدراسیون‌ها برنامه‌های خود را اجرا خواهیم کرد. در این شبکه ۲۴ فدراسیون حضور دارند و از تجربه آنان برای عبور از سختی‌های کرونا استفاده خواهیم کرد. در این مسیر رسانه‌ها نیز به ما کمک خواهند کرد. در این شبکه سازمانی به عنوان سازمان حمایت از فعالیت جسمانی،  انجمن‌هایی مانند ورزش دانش‌آموزی، دانشجویی، کارگری و نیروهای مسلح در آن فعال هستند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.