×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نوید مظفری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص اعتراض مربیان به عملکرد داوران در ۲ هفته ابتدایی لیگ برتر، اظهار داشت: متاسفانه اعتراض به داوری‌ها مجددا افزایش پیدا کرده است. داوران ما در هفته دوم چند اشتباه عجیب داشتند اما این دلیل مناسبی برای اعتراض مربیان، بازیکنان و باشگاه‌ها نیست. 

وی ادامه داد: در زمان حضور «عبدالرحمان شاه‌حسینی» در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هیچ فردی جرات نداشت کوچکترین صحبتی در خصوص داوری انجام دهد چون می دانست با او برخورد شدیدی خواهد شد اما امروز کمیته انضباطی ما حمایتی از داوران نمی‌کند و افراد هر طوری که بخواهند در خصوص آنها اظهار نظر می‌کند.

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: آقایانی که هرروز از داوران ما گلایه می‌کنند، بررسی کنند و ببینند فدراسیون فوتبال چه قدمی برای این افراد برداشته است. فدراسیون فوتبال هیچ برنامه‌ای برای تحول در داوری ندارد و به همین دلیل کسی هم نباید انتظار پیشرفت داوران را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اینکه فصل جدید مسابقات فوتبال شروع می‌شود دلیلی برای پیشرفت داوران نیست. برای تغییر در داوری ایران ابتدا باید نگرش‌ها تغییر کند و باید به سراغ کسانی برویم که چیزی برای آموختن به داوران جوان کشورمان داشته باشند.

مظفری اظهار داشت: تا زمانی که استان‌های ما در تربیت داوران شیوه خود را تغییر ندهند و از شیوه‌های نوین آموزشی بهره نبرند شاهد پیشرفت نخواهیم بود. یکی از مشکلات جدی که در داوری وجود دارد فشار هیات‌های استانی برای استفاده از داوران آنها در مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک است. این موضوع شایسته سالاری را از بین برده و هر رییس هیاتی که قوی تر باشد داوران بیشتری در مسابقات خواهد داشت.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان تاکید کرد: باید ارتباط سالمی میان داوران و مربیان برقرار کنیم و یاد بگیریم مشکلات همدیگر را درک کنیم. وقتی این ارتباط نباشد هیچکس، دیگری را درک نمی کنند و هزاران مشکل به وجود می آید. داوران باید در فصل حداقل  سه بار با مربیان هم اندیشی کنند و این اصلا فساد نیست و فساد فوتبال ما در جاهای دیگر است. دیروز یکی از بازیکنان پرسپولیس از داور مسابقه حمایت داشت ولی هیچکس از او تقدیر نکرد و متاسفانه در فوتبال ایران یاد گرفته‌ایم رفتارهای خوب را نبینم و فقط به حواشی توجه کنیم.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم داوری فوتبال کشورمان درست شود باید در ابتدا در راس کمیته داوران فدراسیون فوتبال شایسته سالاری کنیم. فریدون اصفهانیان در زمان داوری یکی از بهترین ها بوده اما در مدیریت کارنامه درخشانی نداشته و خیلی عجیب است که این فرد ناموفق مجددا رییس کمیته داوران ایران می شود.

مظفری با اشاره به ضعف امکانات در داوری فوتبال ایران اظهار داشت: داوران ما به شدت از نظر امکانات ضعیف هستند. آنها باید محل خاصی برای تمرین داشته باشند یا حداقل پزشک مخصوص داوران در اختیار داشته باشند اما از تمامی این امکانات محروم هستند.

وی در خصوص حواشی ایجاد شده در خصوص علیرضا فغانی و خط خوردن نام او از داوران بین المللی فوتبال کشور و بازگشت او به این لیست گفت: واقعیت این است که اگر ما کشوری مانند آلمان بودیم که داوران آن با برنامه‌ریزی برای قضاوت در جام‌جهانی انتخاب می‌شدند هیچ مشکلی با خط زدن فغانی نداشتم. اما فغانی به خاطر عملکرد فدراسیون در جام‌جهانی حضور پیدا نکرده و عملکرد شخصی او دلیل حضورش بوده و او مانند گل قرمزی است که در کویر رشد کرده است.

مظفری تاکید کرد: یک زمانی در فوتبال ایران ۶ نفر به راحتی می توانستند دربی را قضاوت کنند و فدراسیون فوتبال می‌ماند کدام داور را انتخاب کند اما الان شرایط کاملا متفاوت است و فدراسیون فوتبال به خاطر نداشتن داور می ماند چه کسی را برای قضاوت دربی انتخاب کند. 

کارشناس داوری فوتبال ایران با انتقاد از شیوه جوانگرایی کمیته داوران گفت: متاسفانه شیوه جوانگرایی در داوری ما تغییر کرده و این شیوه اصلا درست نیست. ما باید دو برنامه برای جوانگرایی داشته باشیم که یکی بلند مدت و دیگری شیوه گل خانه‌ای است. ما در استان‌ها داوران جوان بسیار خوبی داریم که باید جمع شوند و با حضور مدرسان قوی آموزش ببینند.

وی در پایان در خصوص اینکه شنیده می شود از داوران تست کرونا گرفته نمی شود، اظهار داشت: نمی توانم این موضوع را تایید یا تکذیب کنم اما قرار بوده که تست گرفته شود.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.