×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
مسائل مرتبط با بازنشستگان از منظر فرهنگی ارتقاء می یابد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر علی جهانی در نشست مشترکی که با حضور روسا و مسئولان کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر استان و شهرستان های تهران برگزار شد، گفت: کانون های بازنشستگان و مستمری بگیران استان و شهر تهران به واسطه تعداد افراد تحت پوشش، یک سوم اعضای کانون های کارگری و مستمری بگیر را تشکیل می دهند که به عنوان یکی از بزرگترین کانون های کارگری در سطح کشور تلقی می شود.
جهانی به پرداخت بدهی های انباشته شده دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: برای اجرای عدالت، دولت باید سهم خود از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را پرداخت کند و حداقل ۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ بابت این طرح  به تامین اجتماعی اختصاص دهد.
وی با اشاره به اینکه نسبت پشتیبانی بیمه شده به مستمری بگیر نیز کاهشی است و این امر تعادل منابع و مصارف سازمان را با مشکل مواجه می کند، افزود: در حال حاضر، سازمان تامین اجتماعی بیش از سه میلیون مستمری بگیر دارد که با افراد تبعی آنها به بیش از ۷ میلیون  نفر می رسد.
وی به استقرار طرح سه جانبه‌گرایی در ارکان عالی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: طرح اعمال سه جانبه‌گرایی، اصلاح ساختار و احیای شورای عالی و حضور نمایندگان بازنشستگان و مستمری بگیران با هدف مشارکت نمایندگان تشکل‌ها در اداره امور کلان سازمان تامین اجتماعی که همواره یکی از مطالبات به حق محسوب می‌شود، برای مشارکت و رضایتمندی ذینفعان سازمان اعم از بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران را فراهم خواهد آورد.
وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار، اعتبار تسهیلات قرض الحسنه مستمری بگیران ده برابر افزایش یافته است، افزود: در تلاش هستیم موانع موجود برای آن عزیزانی که نتوانستند از این تسهیلات استفاده کنند را مرتفع کنیم.
جهانی به فرمول متناسب سازی مشاغل سخت و زیان‌آور تأمین اجتماعی اشاره کرد و یاد آور شد: تجدید نظر و اصلاح احکام جدید متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور توسط کارشناسان مربوطه بررسی و اعمال شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.