×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
مدیرعامل بانک صنعت و معدن: نظام گزینش کارآمد منجر به ارتقاء سلامت اداری و رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی می شود

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وی در این مراسم که به مناسبت ۱۵ دیماه، سالروز گرامیداشت صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر بازنگری امر گزینش برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیت‌الله مصباح یزدی بیان داشت: سردار سلیمانی آیینه تمام نمای ارزش های نظام بودند و اخلاق و منش وی در راه خدمت به مردم و حفظ و صیانت از میهن اسلامی می بایست الگوی همه خدمتگزاران و کارکنان در تمامی سازمان ها و نهادها باشد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز در بند سوم سیاست های کلی نظام اداری که در سال ۱۳۸۹ ابلاغ فرمودند به بهبود معیارها و روزآمدی روش های گزینش منابع انسانی به منظور جذب نیروی انسانی توانمند، متعهد و شایسته و پرهیز از تنگ نظریها و نگرش سلیقه ای و غیر حرفه ای تأکید نمودند که این موضوع مهم می تواند اساس کار همکاران ما در بخش گزینش بانک باشد.
دکتر مهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات کارکنان و افرادی که پیش تر عهده دار امر گزینش در بانک صنعت و معدن بودند و اعضای فعلی هسته گزینش اظهار داشت: نگاه گزینش می بایست نگاهی هدایت گرایانه و پیشگیرانه باشد تا علاوه بر انتخاب نیروهای کارآمد از تحمیل هزینه بر دستگاه ها جلوگیری شود و ضرورت دارد با انتخاب روش صحیح به اصلاح افراد خاطی و بازگرداندن آنان به سازمان مبادرت ورزیم چراکه انسان جایزالخطا است و تلاش ما باید در جهت جلوگیری از تکرار خطا و اشتباه باشد.
وی عنوان داشت: متولیان امر گزینش، خود می بایست افرادی صالح، متعهد، متخصص و قانون مدار بوده و از همه مهم تر واجد صفات یک کارمند نمونه، شایسته و الگو برای سایر کارکنان باشند تا بتوانند به شایسته‌گزینی و جذب نیروهای توانمند و معتقد مبادرت ورزند.
دکتر مهری تأکید کرد: امر انتخاب و گزینش نیروی انسانی به عنوان یکی از با ارزش ترین منابع و سرمایه های هر سازمان، عمدتاً متأثر از نگرش ها، ارزش ها و اهداف آن سازمان می باشد و لازم است متناسب با شرایط و مقتضیات دستگاه ها، تمامی شاخص های عمومی و آموزش های عقیدتی، اخلاقی و آگاهی از قوانین و مقررات برای همکاران مدنظر قرار گیرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تبعیت از انطباق کامل دستورالعمل‌ها و قوانین در امر گزینش و رعایت حق و انصاف و پرهیز از به کار بردن سلیقه شخصی در امر خطیر گزینش را ضروری دانست و افزود: توجه به اصول شرعی، قانونی، اخلاقی و اصل مهم رازداری در حفظ اطلاعات و آبرو و حیثیت افراد و رعایت اصل شفاف‌سازی در تمام مراحل گزینش، مجموعه اصولی است که از گزینشگران انتظار می رود همواره مورد ملاحظه ویژه قرار دهند.
حسین عسکری عضو هیأت مدیره این بانک نیز خاطرنشان کرد: اهمیت امر گزینش بدان جهت است که همواره کار درست در جای درست و توسط شخص مناسب برای آن کار انجام می شود و در مقوله توسعه، این نیروی انسانی شایسته است که نقش اساسی و مؤثری را ایفا می کند.
وی ادامه داد: در بحث گزینش، سه شاخص بسیار مهم وجود دارد؛ نخست آنکه بهترین افراد برای پست های سازمانی انتخاب شوند که همان شایسته سالاری است. دیگر آنکه کسانی در رأس امور قرار بگیرند که عملگرا و نتیجه گرا باشند و در نهایت کسانی انتخاب شوند که از شاخص های اخلاقی و معنوی صداقت و درستی برخوردار باشند.
در این جلسه دکتر حمید محمدمیرزائی مدیر هسته گزینش این بانک گزارشی از عملکرد ۹ ماهه هسته گزینش در سال جاری ارائه نمود و از راه اندازی درگاه ویژه گزینش با امکان بارگزاری مقاله، کتاب، گزارش و دیگر محتواهای مرتبط با گزینش در حوزه های عقیدتی و سیاسی خبر داد و افزود: با راه اندازی این درگاه امکان ارتباط همکاران با مجموعه هسته گزینش فراهم شده است.
وی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی در خصوص مراحل، ابعاد و چگونگی انجام گزینش سخن گفت و اظهار داشت: هدف نهایی از ایجاد امکانات مختلف و برگزاری دوره های ویژه ارتقاء معنویات و اخلاقیات در مجموعه بانک است.
گفتنی است، در انتهای مراسم یاد شده با اهداء لوح تقدیر از تلاش و عملکرد مطلوب اعضای پیشین هسته گزینش این بانک و تلاش ها و فعالیت های مؤثر اعضای فعلی این بخش تقدیر و تجلیل بعمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.