×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به کمبود فرآورده‌های خونی کشور، گفت: توجه داشته باشید که سازمان انتقال خون، مرکز درمانی نیست و افراد سالم به ما مراجعه می کنند، پس افراد ترس ابتلا به ویروس را نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا «بشیر حاجی بیگی» سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به نیاز کشور به اهدای خون، بیان کرد: ما باید همیشه یک ذخیره‌ خوب از نظر خون در کشور داشته باشیم که این نیاز مستلزم حضور آگاهانه و به دور از هیجان مردم است که به صورت مستمر و پایدار برای اهدای خون مراجعه کنند، چون نیاز به فراورده‌های خونی یک نیاز همیشگی در کشور است.

وی با توجه به اینکه در کشورهای دیگر در زمان کرونا حدود ۷۰ درصد کاهش فرآورده‌های خونی داشتند بیان کرد: ما در اسفندماه سال گذشته نزدیک به ۳۵ درصد کاهش فراورده خونی داشتیم و در فروردین و اردیبهشت ماه ۲۵ درصد و در آمار شش ماهه ۲۰ درصد کاهش داشتیم، که با وجود این پویش‌های مردمی و کارهای جهادی که صورت گرفت تا مهر ماه به ۱۰ درصد کاهش فراورده خونی رسیدیم.

سخنگی سازمان انتقال خون افزود: با کمک همه‌ اقشار جامعه این آمار رو به بهبود است، پویش‌های مردمی به صورت خودجوش است و در تمام استان‌های کشور این پویش‌ها راه اندازی شده و همچنین اهدای خون باید همیشگی و به دور از هیجان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم که عزیزان به همراهی ما بشتابند تا هیچ بیمارستانی دغدغه‌ تهیه خون را نداشته باشد چون بعضی از فراورده‌های خونی را بیش از سه روز نمی‌توانیم نگه داریم و نیاز است که اهدای خون به صورت روزانه صورت بگیرد و خوشبختانه اهداکننده‌های مستمر در کشور زیاد داریم.

حاجی بیگی افزود: برای دسترسی بهتر مردم به مراکز انتقال خون، ۶ پایگاه ثابت در تهران ایجاد کردیم و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ما دیگر از تمام تخت‌های مرکزی که مثلا ۴۰ تخت داشته استفاده نمی‌کنیم و برای حفظ فاصله اجتماعی فقط ۲۰ تخت استفاده می‌کنیم و همچنین توجه داشته باشید که سازمان انتقال خون مرکز درمانی نیست و افراد سالم به ما مراجعه می کنند.

 

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.