×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
عقبگرد نفت در پی بن بست مذاکرات اوپک پلاس

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در مارس ۱۲ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۵۰ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید.
بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در فوریه شش سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۴۷ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید.
هر دو شاخص روز دوشنبه پس از این که اوپک و متحدانش موفق نشدند درباره سطح تولید نفت در فوریه به توافق برسند، بیش از یک درصد سقوط کردند.
عربستان سعودی با اشاره به قرنطینه های جدید، با درخواست روسیه برای تولید بالاتر مخالفت کرد. به گفته منابع آگاه، اکثر اعضای اوپک پلاس از جمله عربستان سعودی با افزایش تولید نفت در فوریه مخالفت کردند در حالی که روسیه حداکثر افزایش تولید مجاز تحت توافق این گروه را پیشنهاد کرد. مذاکرات اوپک پلاس روز سه شنبه ازسرگرفته می شود.
اوپک پلاس در دسامبر تصمیم گرفت به جای افزایش تولید به میزان دو میلیون بشکه در ژانویه، تولیدش را تنها ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد اما برخی از اعضا با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا و ضعیف شدن روند بهبود تقاضا برای نفت، ضرورت افزایش بیشتر تولید را زیر سوال برده اند.
به گفته لوییس دیکسون، تحلیلگر بازارهای نفت در شرکت ریستاد انرژی، بن بست اخیر میان اعضای اوپک پلاس عامل روند نزولی اخیر قیمتهای نفت بوده اما عامل مهمتر ابهام در خصوص تاثیر ویروس جهش یافته جدید کرونا روی فعالیت اقتصادی و سفر است.
انگلیس در پی شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا و افزایش موارد ابتلا، روز دوشنبه وارد یک قرنطینه سراسری جدید شد.
موسسه فیچ سولوشنز در این باره گفت: رشد تقاضا برای نفت در کوتاه مدت به دلیل شیوع کووید ۱۹ در آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه راکد شده و احتمالا در چند ماه آینده کاهش عمیقتری پیدا خواهد کرد. این موسسه میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۱ را ۵۳ دلار پیش بینی می کند.
بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که مورد توجه بازار قرار گرفت، توقیف یک نفتکش کره جنوبی توسط ایران در آبهای خلیج فارس بود.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.