×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارس کیوسک خبر به نقل از پاکسان نیوز، به دنبال صادرات اولین محموله از محصولات شرکت پاکسان به کنیا، حسن بقائی مدیرعامل پاکسان روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه سال جاری در این مجموعه میزبان جعفر برمکی سفیر ایران در کنیا بود.

در این دیدار که با حضور اعضای هیأت مدیره شرکت پاکسان همراه بود حسن بقائی مدیرعامل این شرکت با اشاره به ظرفیت های صادراتی این مجموعه گفت: محصولات پاکسان از نظر کیفیت قابل رقابت در بازارهای جهانی است و این می‌تواند زمینه تجارت بیشتر ایران با این کشور بزرگ آفریقایی را هموار کند.

وی در این دیدار بازار کنیا را به عنوان دروازه ورود محصولات پاکسان به شرق آفریقا معرفی کرد و افزود: مراودات تازه شکل گرفته شرکت پاکسان با این کشور نیاز به همکاری و راهنمایی بیشتر سفارت ایران در نایروبی دارد تا ما بتوانیم به شناخت جامع‌تری در خصوص و یژگی‌های بازار مصرف این کشور برسیم.

بقائی همچنین خواستار معرفی طرف‌های کنیایی و رفع موانع صادرات به بازارهای کشور کنیا شد.

مدیرعامل شرکت پاکسان ضمن اشاره به این موضوع که کنیا به تازگی به مقاصد صادراتی این شرکت اضافه شده یادآورشد: صادرات محصولات پاکسان به کنیا در ماه جاری این انگیزه را به ما داد تا با گسترش روابط تجاری خود در این کشور بتوانیم به سایر کشورهای واقع در شرق آفریقا نیز ورود کنیم.

گسترش تجارت ایران با کنیا

جعفر برمکی، سفیر ایران در کنیا نیز ضمن ابراز رضایت از حضور خود در پاکسان با اشاره به ظرفیت‌های تجاری دو کشور، از آمادگی سفارت ایران در کنیا جهت همکاری در این زمینه خبرداد.

برمکی با تأکید بر این نکته که کشور کنیا عضو جامع شرق آفریقا، عضو بازار جنوب شرق و شرق آفریقا و از آن مهم‌تر عضو اتحادیه آفریقاست، افزود: هرکدام از این مناطق قراردادهایی بین کشورهای عضو دارند و تسهیلاتی برای تبادلات بین کشورها اندیشیده شده است.

وی ضمن اشاره به حضور پاکسان در این کشور خاطرنشان کرد: حضور این شرکت در کنیا به‌عنوان عضو فعال صنعت شوینده در ایران، می‌تواند کمک شایانی به معرفی محصولات باکیفیت ایرانی به این کشور نماید و این اصل می تواند دسترسی بیشتر به بازار سایر کشورهای این منطقه را برای دیگر تولیدکنندگان ایرانی بیش از پیش فراهم سازد.

در پایان این جلسه مقرر شد نسبت به رفع موانع صادراتی و گشایش مبادلات تجاری پاکسان به کشور کنیا مساعدت و حمایت های لازم صورت گیرد.

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.