×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شرکت ملی مس دومین شرکت بزرگ بورس شد/ ارزش بازار مس از ۳۲۲ هزار میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مس پرس، سعدمحمدی در مراسم عقد تفاهم‌نامه همکاری‌های متقابل بین بانک ملت و شرکت مس با اعلام این خبر، گفت: این تفاهم‌نامه با هدف برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و تامین مالی طرح‌های توسعه و کمک به توسعه صنعت و اقتصاد ملی کشور انجام شده است.
سعدمحمدی با اشاره به عوامل بنیادی و تأثیرگذار بر آینده صنعت مس افزود: اتحادیه اروپا در تدوین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری برای یک دهه آینده، مس را در ردیف نخستین و برترین عنصر سرمایه‌گذاری قرار داده است.
مدیرعامل شرکت مس با بیان این مطلب و با اشاره به تغییرات مصرف انرژی، افزایش جمعیت و افزایش تولید خودرووهای الکتریکی گفت: یکی از دلایل آینده‌دار بودن صنعت مس در سودآوری پررنگ شدن نقش الکتریسته در بخش انرژی تا ۲۰۵۰ است.
سعدمحمدی تصریح کرد: به طور طبیعی با افزایش رشد مصرف انرژی ‌الکتریسیته، مس به دلیل خاصیت هدایت الکتریکی که دارد نقش مهمتری در صنایع ایفا می کند.
مدیرعامل شرکت مس در ادامه با اشاره به جایگاه هفتم شرکت مس در ذخایر مس دنیا گفت: در حال حاضر، شرکت مس ۴،۵ درصد از ذخایر مس جهان را در اختیار دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال این هستیم تا رتبه کشور را از جایگاه هفتم به ششم ارتقا دهیم.
وی با اشاره به این‌که اعداد و ارقام منتشر شده در صورت‌‌های مالی کدال بورس بیانگر این است که شرکت مس عملکرد حرفه‌ی داشته است گفت: ما امسال موفق به کسب گرید ای پلاس (A+) از موسسه «پایا» شدیم که این رتبه به معنای ثبات اقتصادی در شرکت مس و توانایی مالی و عملیاتی و پاسخگویی به تعهداتش است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.