×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شرکت مس پیشروترین صنعت در حوزه مسئولیت اجتماعی

محمدرضا کافی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس در میزگردی که با عنوان بررسی عملکرد شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی در سومین همایش فلزات غیر آهنی برگزار شد گفت: مسئولیت اجتماعی یک مفهوم مدرن است که در حدود نیم قرن عمر دارد و  همزمان با رشد صنایع ایجاد شد و به عنوان تعهد و وظیفه صنایع و شرکت‌ها به مصرف‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مس پرس، کافی با بیان این‌که مسئولیت اجتماعی به صورت کلی نوعی تعهد در قبال کارکنان، مردم، بازار هدف و محیط‌زیست و … قلمداد می‌شود، تصریح کرد: ولی این مفهوم در کشور ما به دلیل چالش‌هایی از قبیل بودجه، باور مدیران، اعتقاد دست اندرکاران و تصمیم‌گیران، زودبازده نبودن و البته غیرقابل محاسبه بودن اثرات مثبت آن در بسیاری از مواقع با مانع روبرو می‌شود یا صرفاً به صورت یک نمایش رسانه‌ای و تبلیغاتی در می‌آید که در کنار غیراخلاقی بودن این رفتار، این موضوع کلیدی را از مفهوم واقعی خود تهی می‌کند.
وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های بزرگ دنیا از مسئولیت اجتماعی در حوزه برندینگ و گسترش کسب و کار استفاده می‌کنند، اظهار داشت: برای نمونه بررسی شیوه عمل شرکتی مانند سامسونگ نشان می‌دهد که آنها «خوشنامی  برند» را به عنوان یکی از اهداف کلیدی در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف کرده‌اند.
به گفته کافی، مدیران این شرکت به‌رغم علم به اینکه در برخی روستاهای محروم کشورهای آفریقایی بازار هدف قابل توجهی از نظر مالی ندارد، ولیکن با تهیه آمبولانس‌هایی که نشان سامسونگ دارند و خدمات پایه و ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند، از خود نه تنها در نزد این جوامع، بلکه نزد ناظران بین‌المللی و رسانه‌های جمعی ، تصویری خوشایند ارائه می‌کنند. این آمبولانس‌ها به صورت سیار به روستاهای محروم سر می‌زنند و خدمات ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند بدون اینکه انتظار بازخورد و پاداش آنی مانند خرید محصولات سامسونگ داشته باشند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس با تاکید بر این‌که این رویکرد از مسئولیت اجتماعی که تلاش در گشترش مفوم خوشنامی کسب و کار داشته باشد در ایران بسیار کم است اظهار داشت: همین مورد مصداقی است که نشان می‌دهد «مسئولیت اجتماعی» دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده است که در صورت آنکه مدیران هوشمند روابط عمومی بتوانند آن را برابر نیازهای جامعه هدف تعریف کنند، و نه تنها گره از مشکلات مردم باز کنند بلکه قلب آنها را هم فتح می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: شرکت مس در سال‌های اخیر در مسیر متفاوتی از مسئولیت اجتماعی گام بر داشته است به‌طوری‌که که این شرکت جزو پیشروترین صنایع در کشور بوده که مقوله «مسئولیت اجتماعی» را با همدلی مدیران ارشد و همراهی کارکنان فرهیخته به عنوان یک استراتژی پیش گرفته و آن را از موضوعی تئوریک به اقدامی عملی تبدیل کرده است.
کافی بیان کرد: در اثر این سیاست‌ها امروز می‌توانیم با افتخار عنوان کنیم توانسته‌ایم یک مفهوم وارداتی را همسو با اقتصاد مقاومتی بومی سازی کنیم.
به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس این یک ادعای صرف نیست. بر اساس آمار، ارقام و دستاوردها یک موفقیت برجسته است که شرکت ملی صنایع مس با حمایت‌های خردمندانه مدیران ارشد و دقت عمل، فضاسنجی و پشتکار همکاران در روابط عمومی به آن دست یافته‌است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.