×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت مبین انرژی خلیج فارس، این مجمع ساعت نه صبح امروز در پژوهشگاه صنعت نفت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به ریاست سعید محبی‌فر معاون مالی و سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس و با حضور سایر ارکان مجمع تشکیل شد.
علیرضا شمیم مدیر عامل مبین انرژی خلیج فارس در گزارشی به بیان دستاوردهای سال ۱۳۹۸ این شرکت پرداخت.
خرید پتروشیمی آپادانا،شروع عملیات تعویض لوله‌های GRP انتقال آب دریا و راه اندازی بویلر ۳۵۰ تنی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این شرکت بود.
شمیم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این شرکت برای حمایت از ساخت داخل گفت: ۳۶۰۰ قطعه در این شرکت با توانمندی داخلی تولید شده است.
وی درباره اهمیت شرکت مبین انرژی خلیج فارس که بزرگترین یوتیلیلی متمرکز کشور محسوب می‌شود،‌گفت: با هر نوسان تولید در این شرکت، ۴۳ درصد تولید صنعت پتروشیمی کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد بنابراین این شرکت، لحظه‌ای قطعی نمی‌تواند داشته باشد.
مدیرعامل مبین انرژی خلیج فارس، همچنین به فعالیت‌های زیست‌محیطی این شرکت اشاره و تصریح کرد: مبین برای ۱۰ سال متوالی گواهی عدم آلایندگی را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده، ضمن اینکه این شرکت پروژه‌های زیست‌محیطی موفقی از جمله حمایت از لاک پشت‌های در معرض انقراض منقار عقابی داشته است.
در ادامه مجمع حسابرس و بازرس قانونی شرکت بندهای گزارش حسابرسی را قرائت و مجمع تکالیفی برای هیات مدیره شرکت، مشخص کرد.
سعید محبی‌فر در این مجمع با اشاره به اینکه مبین انرژی خلیج فارس یکی از سهم‌های خوب و سود آور هلدینگ خلیج فارس است، گفت: هلدینگ خلیج فارس از سهم‌های شرکت‌های زیرمجموعه خود حمایت می‌کند و محکم پشت سهم‌هایش ایستاده است.
رییس مجمع عمومی عادی سالیانه مبین انرژی خلیج فارس، ادامه داد: سهم‌های عرضه شده به بازار سرمایه از سوی هلدینگ، سهم‌های سودآور هستند، هم برای سهامداران و هم برای هلدینگ و اگر سهمی سودآور نباشد هلدینگ نه آن را عرضه می‌کند نه حمایت.
معاون مالی و سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس، خاطر نشان کرد:بعد از شهادت سردار سلیمانی اکثر سهم‌های بازار سرمایه ۱۵ درصد ریزش داشتند اما سهم‌های هلدینگ با حمایتی که کردیم تنها ۶ درصد ریزش داشت و این نشان از حمایت هلدینگ از سهم‌های شرکت ‌های زیر مجموعه است.
در پایان این مجمع و با رای‌گیری انجام شده برای هر سهم سود ۱۸۵ تومانی معادل ۹۰ درصد سود محقق شده تقسیم شد که ظرف دو هفته و از طریق سامانه سجام بین سهامداران حقیقی توزیع خواهد شد.
در پایان این مجمع همچنین مبلغ۶۲ میلیارد ریال بودجه مسئولیت‌های اجتماعی تصویب شد که این بودجه مطابق شورای راهبردی هزینه خواهد شد.
گفتنی است، این مجمع، بصورت مستقیم از صفحه آپارات مبین انرژی و خلیج فارس و همچنین اینستاگرام این شرکت‌ها پخش شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.