×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
سند تحول قضائی زیر نظر نخبگان تدوین شد

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در مراسم افتتاح زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضائیه اظهار داشت: در گام دوم انقلاب با توجه به اقتضائات زمانی و شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین ارتقای توان علمی کشور، نیاز به تحولاتی در بخش‌های مختلف قوه قضائیه احساس می‎‌شد که برای نیل هرچه سریع‌تر و جامع‌تر به این تحولات، سندی تدوین گردید. این سند در راستای تکالیف قانونی قوه قضائیه و مسئولیت‌های دستگاه قضا ذیل اهداف نظام جمهوری اسلامی است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: برای تهیه و تدوین سند تحول قضائی، از همه صاحبنظران و نخبگان در داخل و خارج از قوه قضائیه اعم از نخبگان و متخصصان حوزوی و دانشگاهی در رشته‌های مختلف استفاده شد؛ همچنین باید یادآوری کنیم که سند تحول قوه قضائیه که تدوین و ارائه شده است، نیاز به تکمیل و ارتقا دارد و راه برای تکمیل و ارتقای این سند باز است.

وی تصریح کرد: احراز هویت برخط یکی از خدمات الکترونیکی سریع، کم هزینه و همراه با تکریم مردم است؛ چه کسانی که دادخواست حقوقی می‌دهند و چه طرف دعوای شاکی و خواهان، در ابتدا باید هویت آن‌ها محرز شود.

وی تاکید کرد: اقدامات الکترونیکی یک زنجیره است؛ تا به امروز تعدادی از حلقه‌ها انجام شده که بایستی این حلقه‌ها تکمیل و به هم متصل شوند و اگر زنجیره دولت الکترونیکی به معنای عام در کل کشور تکمیل شد نتیجه آن برای مردم ملموس و محسوس خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: در دوره جدید با توجه به حضور جوانان متخصص و متعهد و دلسوز در دستگاه قضائی، فرآیند هوشمندسازی و استفاده از امکانات فناورانه در بخش‌های مختلف دستگاه قضائی شتاب گرفته است و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه و همکاران وی، اقدامات کثیر و متنوعی را در جهت تمهید زیرساخت‌های الکترونیکی دستگاه قضائی انجام داده‌اند.
معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: اجرای کامل و جامع مفاد و برنامه‌های سند تحول قضائی، در گروی بهره‌گیری از پروژه‌ها و امکانات فناورانه است به گونه‌ای که فقدان یا ضعف در زیرساخت‌های الکترونیکی مانع از تکمیل اجرای سند تحول قضائی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به سایر الزامات تحقق جامع و کامل سند تحول قضائی گفت: در راستای اجرای مفاد سند تحول قضائی همکاری دولت و مجلس و همچنین مشارکت عموم مردم و نخبگان و سمن‌ها ضروری است؛ همچنین نقش رسانه‌های دیجیتال و مکتوب و به ویژه رسانه ملی نیز در معرفی و شناساندن اهداف سند تحول بسیار پر اهمیت است و بنده در همین‌جا از رسانه ملی به سبب برنامه سازی در راستای تبیین محتوای سند تحول قضائی به منظور بالا بردن آگاهی مردم تقدیر می‌کنم و امیدوارم این برنامه سازی ها، با قوت بیشتری استمرار یابد.

زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضائیه، گامی دیگر در جهت اهداف سند تحول دستگاه قضائی است
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به افتتاح سامانه احراز هویت برخط قوه قضائیه و نقش این سامانه در تسهیل و تسریع توأم با کرامت امور قضائی مردم، ادامه داد: اولین مرحله از ترتیب اثر دادن به امور مراجعه کنندگان به دستگاه قضائی، احراز هویت آن‌ها است و چنانچه مرحله احراز هویت به درستی و دقت انجام نگیرد، بنیان سلسله اقدامات بعدی نیز کج گذاشته می‌شود بنابراین موضوع احراز هویت، از جمله موضوعات بسیار مهم در همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه قضائی است که با افتتاح سامانه احراز هویت برخط امیدواریم امور مرتبط با مراجعه کنندگان به دستگاه قضائی، با سرعت و کیفیت بالاتری انجام گیرد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضائیه، گامی دیگر در جهت اهداف سند تحول دستگاه قضائی و تسریع و تسهیل توأم با تکریم مراجعان به دستگاه قضائی است و امیدواریم با ارتقای مداوم سامانه‌های الکترونیک دستگاه قضائی، امور قضائی مردم با سرعت و دقت بیشتر و هزینه کمتر انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: باید زنجیره هوشمند سازی فرآیندها و تحقق کامل دولت الکترونیک در تمام بخش‌ها و دستگاه‌های کشور تحقق یابد تا حلاوت انجام سریع و دقیق و توأم با کرامت امور در کام مردم بنشیند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: بکارگیری جوانان دلسوز و کارآمد همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و امروز نیز در دستگاه قضائی جوانانی همچون آقای زارع پور با تخصص و تعهد خود در حال پیشبرد امور هستند و ما با مشاهده پروژه فناورانه افتتاح شده در دستگاه قضائی شاهد کارآمدی و حضور مثمرثمر این جوانان هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.