×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر در حاشیه برگزاری آنلاین مجمع فدراسیون فوتبال اظهار داشت: شهادت جانسوز شهید فخری زاده را به ملت ایران و مقام معظم رهبری و سایر اعضای دولت و همکاران ما در وزارت دفاع تبریک و تسلیت عرض می کنیم. این عمل جنایتکارانه که قطعا با ابتکار و دست و دستور استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل انجام شد مطمئنا بدون پاسخ نمی ماند. به موقع ملت قهرمان ایران پاسخ دندان شکنانه به این اتفاق تروریستی خواهند داشت. کشور ما و مردم ما از اینگونه مشکلات و مصیبت ها در راستای ۴۰ ساله در راستای حفظ حریم انقلاب جمهوری اسلامی ایران و حفظ ارزش های جمهوری اسلامی ایران به چشم دیده اند اما ایستادگی کردند و پاسخ محکمی به جنایتکاران داده اند. این بار هم قهرمانانه گلیم خود را از آب بیرون می کشند.
وی در ادامه افزود: امروز به نظر من روز به یادماندنی در ورزش و فوتبال کشور است. روزی که به هر حال با مصوبه مجمع اسانامه ای که سال های سال روی آن بحث بود و فراز و نشیب های زیادی داشت و رفت و آمدها و جلسات کارشناسی در طول چند سال گذشته به ویژه چند ماه اخیر انجام شد. با رعایت قوانین داخلی و همچنین فیفا مطابقت داشته باشد و سندی محکم باشد برای توسعه ورزش کشور و فوتبال کشور.  به این مساله امیدوار هستیم. انشالله در طول سال های آینده و مقاطع آتی و رویدادهای پیش رو با استفاده از این سند مهم بتوانیم روزهای بهتری را در فوتبال کشور ببینیم.
وزیر ورزش و جوانان همچنین خاطرنشان کرد: من لازم می دانم چند نکته را خدمت دوستان و اعضای محترم مجمع و ملت قهرمان ایران بگویم. در طول چهار پنج سال گذشته فوتبال کشور کارنامه بسیار خوب، روشن و امیدوارکننده و قابل ارائه ای داشته است که بخشی از این از این موفقیت ها در کلیپ گفته شد و بخشی از آن به تصویر کشیده نشد ولی در سالروز صعود تاریخی ما به مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۸ هست. دیدار تاریخی که با استرالیا انجام شد و ۲۰ سال پس از انقلاب برگزار شد و ما توانستیم برای دومین بار به جام جهانی برسیم که اما واگرهای مختلفی داشت و به صورت خاصی در پلی آف با گل زده بیشتر در خاک خریف به جام جهانی رسیدیم. در دوره سوم و چهارم هم به همین شکل بود اما صعود در جام جهانی ۲۰۱۸ داشتیم برای مقایسه خوب است که مورد نظر باشد. ما صعودمان به مسابقات جام جهانی روسیه در فاصله ۲ بازی مانده به پایان مسابقات مقدماتی با اقتدار انجام شد. بدون اینکه یک گل خورده داشته باشیم.
وی افزود: نهایتا بعد از اینکه  با سرافرازی به جام جهانی رفتیم در بدترین گروه قرار گرفتیم و خیلی ها بر این باور بودند که مقابل قهرمان آفریقا و اروپا و قهرمان پیشین جام جهانی زنگ تفریح خواهیم بود اما با زحماتی که کشیده شد و تلاشی که کادر مدیریتی و کادر حمایتی و پشتیبانی و مربیگری و بازیکنان داشتند ما در بدترین قرعه و بدترین گروه توانستیم طلایی ترین نتایج حضورمان در پنج دوره جام جهانی را با کسب چهار امتیاز بگیریم. نکته ای که هم رضایت مردم را به همراه داشت و هم رضایت و حمایت مقام معظم رهبری را. در حالی که به اسپانیا باختیم ایشان از تلاش ورزشکاران  تمجید کردند. بعد از ۱۴ یا ۱۵ سال موفق شدیم به نیمه نهایی جام ملت ها هم برسیم. اگر حواسمان جمع بود حتما به فینال می رسیدیم و به اعتقاد من می توانستیم در فینال هم به برتری برسیم و قهرمان شویم.
سلطانی فر در ادامه گفت: امید به خدا با انتخاباتی که پس از تصویب اساسنامه به انجام می رسد در کوتاه ترین زمان ممکن انتخابات را برگزار کنیم و با رییس، اعضای و مجمع جدید بتوانند موفقیت ها را بیش از پیش استمرار ببخشند و نقطه ضعف ها را برطرف کنند.
وی همچنین گفت: در تدوین اساسنامه و به روز رسانی و تطبیق آن با الزامات فیفا و در عین حال با قوانین و مقررات داخلی کشور روبرو بودیم و کارشاسان مربوطه تلاش زیادی را انجام دادند. در بخش های مختلف فدراسیون تلاش زیادی صورت گرفت تا جمع بندی و نتیجه ای به دست بیاید که هم الزامات و استانداردهای فیفا مورد تایید باشد و هم قوانین داخلی که خوشبختانه این اتفاق رخ دادو این اسانامه چند ویژگی دارد. یکی اینکه تعداد نفرات بیشتری در مجمع خواهند بود و اهالی فوتبالی بیشتری حضور خواهند داشت. این مساله کمک می کند تا نقطه نظرات بیشتری را داشته باشیم. کاندیداتوری برای هیات رییسه و ریاست فدراسیون تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شده و افراد بیشتری می توانند کاندید بشوند. در شرایطی که پیش بینی شده مشخصه هایی که باید افراد کاندیدا داشته باشند مقررات راحت تر شده است. امکاناتی فراهم شده و استانداردهایی در نظر گرفته شده تا افراد با توانمندی های مختلف حضور داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: بحث حضور وزارت ورزش در مجمع و چگونی حضورش و اینکه موضوعی که فیفا دنبال می کند برای استقلال فدراسیون ها، یکی از نکات پرچالشی بود که در طول چند سال گذشته مطرح بود. به این نتیجه رسیدم تا از حالت بلاتکلیفی دربیاییم و  مشکلات فعلی  جاری را از بین ببریم. هر چه سریع تر می خواستیم اساسنامه را برای سندی محکم جهت پیشرفت فوتبال ارائه بدهیم. به این نتیجه رسیدم که اگر پافشاری داشته باشیم دچار مشکلات و محدودیت و بلاتکلیفی بشویم که به فوتبال و ورزش کشور خدشه وارد می کرد.
وی ادامه داد: ورزش ابزاری است جهت شور و شعف میلیون ها جوان و به همین خاطر از این موضوع کوتاه بیاییم و تعدیل کنیم. کماکان با وجود حذف این رای در حضور اعضای مجمع ورسانه ها و اصحاب ورزش اعلام می کنم که بیش از گذشته با حفظ استقلال فدراسیون فوتبال از فوتبال و ورزش کشور ادامه پیدا خواهد کرد تا همچنان بتوانیم با فوتبال شادی و شور مردم را ببینیم. با فوتبال بتوانیم عزت کشور را ببینیم. با پیروزی در عرصه باشگاهی وملی شادمانی و غرور ملت را ببینیم. با فوتبال بتوانیم نواخته شدن سرود و اهتزاز پرچممان را ببینیم.
سلطانی فر در پایان گفت: تقدیر و تشکر می کنم از دوستان در فدراسیون، دبیر و سرپرست و اعضای هیات رییسه و بخش هایی که تلاش کردند. همکارانم در وزارت ورزش و مراجع حقوقی کشور که در کنار هم توانستیم روز تاریخی و مهمی را داشته باشیم. برای همه آرزوی موفقیت می کنم. انشالله با تصویب این سند تاریخی مسیر رشد و توسعه و بالندگی فوتبال را در آینده خواهیم دید. جا دارد از حضور اصحاب رساتنه، میهمانان عزیز و مهدی تاج که در جلسه شرف حضور دارند تقدیر و تشکر کنم و از همه آنها می خواهم با استفاده از جایگاهی که دارند مشکلات فوتبال را حل کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.