×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اظهار نظر رییسی درباره حقوق زنان و احضار وزیر ارتباطات

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، اخبار حقوقی هفته را در این گزارش می خوانید:

خود را موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی هفته گذشته گفت: ما خود را دستگاه قضایی موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم.

رییس دستگاه قضا  در دیدار با هیات رئیسه اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری و برخی از روسای کانون‌های وکلای دادگستری کشور با تقدیر از اقدام اتحادیه کانون ها در تقدیم آیین نامه پیشنهادی جدید وکالت به قوه قضاییه گفت: با توجه به تطورات دهه‌های اخیر و گسترش فضای ارتباطات، تدوین یک آیین نامه جدید پس از ۷۰ سال امری ضروری به نظر می‌رسید.

در خصوص آلودگی هوا شکایتی مطرح نشده است

رضا خوشنودی معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور با بیان اینکه حسب اعلام نماینده دادستان تهران متاسفانه در خصوص آلودگی هوا شکایتی از سوی دستگاه‌های متولی مطرح نشده است، گفت: از دادستانی خواسته شد در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند و با رصد کردن وظایف سازمان‌ها نسبت به تعقیب قضایی آن‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند.

رفع تعهد ۱۴ و نیم میلیارد یورویی در پرونده ۲۵۰ صادرکننده ارزهای صادراتی

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در برنامه” نگاه یک” سیما  از رفع تعهد ۱۴ و نیم میلیارد یورویی در پرونده ۲۵۰ صادرکننده ارزهای صادراتی خبر داد و  توضیحاتی را پیرامون سند تحول قضایی ارایه داد.

ترک فعل بانک مرکزی و بانک‌های عامل را تحت نظر داریم

حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: برخی از دستورالعمل‌های بانک مرکزی که راهگشا است از سوی بانک‌های عامل اجرا نمی‌شود و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و همانطور که در دستورالعمل رسیدگی به ترک وظایف و سند تحول قضایی آمده اگر هر دستگاه و مسئولی همچون بانک مرکزی و یا بانک‌های عامل به وظیفه خود عمل نکنند، آن را دنبال می‌کنیم.

دادگاه تجدید نظر متهمان ردیف دوم و سوم پرونده سکه ثامن برگزار شد

رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع مالباختگان پرونده سکه ثانن در اواخر هفته گذشته اعلام کرد: جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان ردیف دوم و سوم پرونده؛ همسر و خواهر محکوم پرونده -فرهاد زاهدی‌فر- امروز در شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی مسعودی مقام  برگزار شد.

کوهپایه زاده ۱۴ مهرماه ۹۹ از محکومیت متهمان ردیف دوم و سوم (همسر و خواهر متهم اصلی پرونده) به حبس و پرداخت جزای نقدی خبر داده بود.

اقدامات دادسرای ناحیه ۲۹ تهران برای کاهش جمعیت کیفری

المیرا نقی زاده سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۹ تهران اقدامات این دادسرا برای کاهش جمعیت کیفری، کاهش اوقات دادرسی و… را تشریح کرد و گفت: این دادسرا دارای حداقل آمار متهمان در کانون اصلاح و تربیت است و هم‌ اکنون نیز آمار محکومین زندانی این ناحیه به کمتر از ۹۰ پرونده کاهش یافته است.

هر ایرانی باید برای مجاهدت متخصصان ساخت واکسن کرونا احساس غرور کند

علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: هر ایرانی باید در مقابل مجاهدت متخصصان ساخت و جسارت داوطلبان تزریق واکسن ایرانی کرونا با همه وجود احساس غرور کند.

دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرد

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرد و به آمریکای بحران‌زده باج ندهد.

اطلاعیه دادستانی تهران درباره احضار آذری جهرمی

دادسرای تهران پس از انتشار خبر احضار آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی خبرسازی‌ها در مورد علت احضار اذری جهرمی، اعلام کرد: پرونده قضایی وی با شکایت تعداد زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.