×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
سال ۱۴۰۰ و نگاه شرکت دخانیات ایران به بازارهای جهانی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی وامور بین الملل شرکت دخانیات ایران، اولین نشست رسمی شورای مدیران شرکت دخانیات ایران در سال ۱۴۰۰ با حضور دکتر افضلی مدیرعامل، اعضاء هیئت مدیره، معاونین، مشاوران و کلیه مدیران ستادی در تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۱۷ از ساعت ۸:۳۰ لغایت ۱۱:۳۰ در سالن اجتماعات امام علی (ع) برگزار گردید.
در ابتدای این نشست، دکتر افضلی مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره، حلول سال ۱۴۰۰ شمسی را به کلیه حضار و تک تک پرسنل خدوم و شریف شرکت دخانیات ایران و خانواده گرامی آنان تبریک و خجسته باد عرض نمودند و ضمن آرزوی سعادتمندی و عزت مندی برای آنان، توفیقات روزافزون و دستیابی به اهداف و برنامه های راهبردی شرکت را در سال جدید از خداوند منان مسئلت نمودند.
در ادامه، ایشان از زحما‌ت کلیه پرسنل و نیروی انسانی صادق و ساعی شرکت، اعضاء هیئت مدیره، معاونین، مشاورین، مدیران ستادی و تولیدی و دفاتر استانی که در سال ۱۳۹۹ برای تحقق اهداف و برنامه های شرکت همت و تلاش نمودند، قدردانی و سپاسگزاری داشتند.
ایشان افزودند، نتایج این تلاش های هوشمندانه و مدبرانه، بهره مندی از خرد و بینش جمعی و کاربست اصول کسب و کار در بنگاه تولیدی – اقتصادی شرکت دخانیات توسط تیم مدیریتی، فارغ از اعداد و ارقام بدست آمده، تغییر جهت شاخص های تولید محصولات دخانی از ۶/۸ به ۹/۱ بود که این تغییرات اساسی و بنیادین علیرغم تمام نارسائیها و کاستی های موجود محیطی و سازمانی که به دفعات به آن پرداخته ایم، شایسته تقدیر و سپاسگزاری می باشد .
مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره با اشاره به افزایش میزان اعتماد به مجموعه و دمیدن روح امید و تلاش در بین کارگران، افزودند: در روزهای پایانی سال ۹۹ شاهد تلاش های مجدانه کارگران کلیه مجتمع های تولیدی در آخرین لحظات و ساعت های پیش از تحویل سال نو بودیم و قطعا همه کارکنان شرکت در به ثمر رسیدن این رکوردها و کسب اعداد جدید در حوزه های مختلف سهیم بودند و لازم است از این دستاورد مراقبت کنیم و‌ در سال جدید نیز با همان اراده و همت به دنبال تحقق و پیگیر اهداف خود در شرکت باشیم و لحظه ای از آن غافل نباشیم.
دکتر افضلی در ارتباط با برنامه های کلان و راهبردی شرکت در سال جدید افزود: در سال ۱۴۰۰ که مزین شده است به نام “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” باید ضمن استفاده از فرصت های به دست آمده، نسبت به شناسایی موانع ساختاری و سیستمی موجود در مسیر بالندگی و رشد شرکت دخانیات برنامه ریزی و پس از اولویت بندی آنها و به اقتضای زمان و منابع موجود نسبت به رفع و برطرف نمودن آنها اهتمام داشته باشیم .
ایشان در ادامه تصریح نمودند، بسیاری از موانع موجود در این شرکت به فرد یا افراد خاصی بستگی ندارند و در این مسیر نبایستی به اشتباه به دنبال مقصر بگردیم و از اصل موضوع غافل بشویم. به دنبال مقصر بودن هیچ دردی از این شرکت را دوا نمی کند، بلکه خود عاملی برای هدررفت زمان و منابع شرکت خواهد شد، پس ضرورت دارد با هوشمندی به دنبال تحلیل روندها و جریان هایی که در طول زمان باعث بروز و ظهور مشکلات در شرکت شده اند باشیم. فکر و تحلیل آدمی در امتداد زمان فعال می شود و ما ناگزیریم برای علت یابی موانع تولید در شرکت، سنوات گذشته و بلکه دهه های گذشته را تحلیل کنیم و آنگاه پس از شناسایی روندهایی که باعث ایجاد موانع شده اند به دنبال تجویز راه حل های سیستمی باشیم.
وی با اشاره به لزوم داشتن چشم انداز منحصر به فرد برای تولید براساس تدوین برنامه مناسب، افزود: نکته مهم این است که شرکت باید در برنامه ریزی تولید محصولات جدید دو عامل کارآیی و اثربخشی را در نظر بگیرد و محصولات باید با بهره وری مطلوب طراحی و تولید بشوند.
مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره در ادامه بر صادرات توتون و تنباکو و حضور در بازارهای خارجی در سال۱۴۰۰ تاکید ویژه نمودند و اظهار داشتند، مجتمع های تولیدی باید در جذب سرمایه گذار خصوصی جهت تولید به صورت مشارکتی اهتمام جدی نمایند، چرا که یکی از ارکان مهم شرکت در سال جدید توجه و تمرکز بر صادرات توتون و تنباکو است و باید جهت حضور در بازارهای خارجی، معاونت های شرکت با تشکیل تیم های تخصصی با یکدیگر همکاری نمایند و پروژه طراحی محصولات جدید را کلید بزنند .
دکتر افضلی افزود: اطمینان دارم حضور یک رقیب مقتدر و تغییر در قیمت و ظهور یک برند جدید در بازار، باعث تغییر در روند فروش محصولات شرکت در بازار می گردد .
وی همچنین رعایت استانداردهای توزیع و فروش در حوزه مویرگی را از طریق بررسی و نظارت مناسب و مستمر باعث ارتقاء سطح فروش دانستد و در این خصوص افزوند، شرکت دخانیات ایران باید از ظرفیت و ارزش افزوده ای که در ماهیت و ذات توزیع محصولات دخانی در کانال مویرگی نهفته است، به بهترین شکل ممکن از آن استفاده نماید.
در ادامه مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره با اشاره به چالش ها و موانع پیش روی حوزه منابع انسانی شرکت که بخش عمده ای از آن را ناشی از انباشت تصمیم های غیر اصولی و سلیقه ای در طول سنوات گذشته دانستند، بیان داشتند، توسعه منابع انسانی، نیازمند رویکرد برنامه ریزی علمی، اصولی و بینش حرفه ای است که بر اساس آن می بایست هر چه سریع تر نسبت به استقرار و پیاده سازی کارکردهای اصلی از قبیل برنامه ریزی نیروی انسانی، جانشین پروری، ارزیابی عملکرد و توانمندسازی پرسنل به ویژه در خطوط تولیدی و حداقل در افق زمانی ۵ ساله اقدام نمود و از ادامه ی روندها و فرایندهای غیرکارآمد و غیراثربخش جلوگیری کرد که درمان آن در آینده، هزینه های بسیاری را به شرکت تمیل خواهد کرد.
دکتر افضلی با اشاره به لزوم افزایش بهره برداری از بخش کشاورزی و توجه به ارزش افزوده و حاشیه سود توتون جهت صادرات، گفت: مدیران مجتمع های تولیدی جهت مکاتبه با بخش خصوصی و تولید مشارکتی و صادرات توتون استقلال عمل دارند و باید به منظور صادرات محصولات توتونی همکاری شایسته ای را با معاونت های شرکت داشته باشند.
مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره در پایان جلسه بار دیگر اظهار امیدواری کرد که با توکل بر خدا مدافعان خوبی برای قشر کارگری باشیم و آرامش را برای آنان در همه زمینه ها فراهم نماییم .
گفتنی است در ابتدای جلسه شورای مدیران، مشاور و مدیر حوزه مدیر عامل و هیئت مدیره و دبیر شورای مدیران ضمن عرض خیر مقدم و خوشآمدگویی به کلیه حاضران و تبریک و تهنیت باد به مناسبت فرارسیدن نوروز سال ۱۴۰۰ خورشیدی، از زحمات و تلاش های ارزشمند و گرانمایه کلیه کارگران و کارکنان خدوم و شریف شرکت دخانیات ایران، اعضاء محترم هیئت مدیره، معاونین محترم و کلیه مدیران ستادی، مجتمع های تولیدی و دفاتر استانی در سال ۱۳۹۹ تقدیر و تشکر نمودند و رمز اصلی توفیقات شرکت در سال گذشته را یکپارچگی و تعامل سازنده و وحدت بین کلیه سطوح سازمانی دانستند.

همچنین در پایان این نشست، آقای برات، عضو محترم هیئت مدیره، معاون مالی و منابع انسانی، معاون برنامه ریزی، تحقیق و توسعه، معاون تولید، سرپرست معاونت اقتصادی و بازرگانی، مشاور مدیرعامل در حوزه اصلاح ساختار مالی و منابع انسانی، مدیر بازاریابی، تحقیقات بازار و صیانت از محصول، مدیر برنامه ریزی تولید و انبارها، مدیر سرمایه گذاری و صادرات و رئیس شورای اسلامی کار مرکز پیرامون موضوعات و برنامه های حوزه مربوطه مطالبی را مطرح نمودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.