×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رییسی: قصد توهین به قم نداشتم، از همکاری خوب علما سپاسگزارم

علی رضا رییسی روز چهارشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا افزود: نقش مراکز آموزشی، علمی و فرهنگی و مشاغل و کسب و کارها در زمینه کسب این دستاورد بزرگ قابل قدردانی است اما نباید فراموش کنیم که حتی عدم رعایت درصد کمی از پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به خیز جدید بیماری و بستری و فوت هموطنان ما شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۱ ماه می‌شود که درگیر بیماری کرونا هستیم. استان‌هایی مانند گیلان، تهران و قم در ابتدا درگیر این بیماری بودند و مردم در این استان‌ها دوران سختی را پشت سر گذاشته‌اند. اکنون در شرایطی قرار داریم که وضعیت به نسبت گذشته مطلوب‌تر است اما باید این شرایط را حفظ کنیم و از کسانی که یک سال است با نظام سلامت همکاری می‌کنند، باید تشکر و قدردانی شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: نماد اصلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، مقام معظم رهبری هستند که به عنوان یک پیش رو در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار موثر بودند. همچنین همه مراجع و علما، ستاد شورای سیاست گذاری برگزاری نماز جمعه، ائمه جمعه و جماعات همکاری بسیار خوبی داشتند.

قم یکی از اولین استان‌هایی بود که وضعیت آن آبی شد

رییسی اظهار کرد: نیاز است که همه هوشیار باشیم و حواس خود را جمع کنیم، زیرا اگر غفلتی صورت گیرد، منجر به افزایش بیماری می‌شود. البته این موضوع در برخی استان‌ها و شهرها مثل شهر مقدس مشهد و قم مهم‌تر است. زیرا همه نگاه‌ها به این شهرها است و زائران زیادی نیز در این شهرها حاضر می‌شوند. در نتیجه پروتکل‌های بهداشتی باید بدون کاستی رعایت شود. در بسیاری از مواقع این پروتکل‌های بهداشتی بسیار خوب رعایت شده و تشکر کردیم. یکی از اولین استان‌هایی که رنگ آن به آبی رسید، استان قم بود که در این زمینه قدردانی و تشکر کردیم که بسیار خوب رعایت شده است.

وی ادامه داد: هشدار و تذکر دادن در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی بد نیست و برخی شهرها در این زمینه مشکلاتی دارند. در برخی شهرها، مسافران و زائران ممکن است حاضر شده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند. هر هفته در ستاد ملی مقابله با کرونا، گزارش‌های سراسر کشور ارائه می‌شود.

رییسی تصریح کرد: چند هفته است که وضعیت استان مازندران در شرایط قرمز است و تذکر داده می‌شود که موارد بهداشتی رعایت شود. با توجه به اینکه شهرهایی مانند مشهد و قم بسیار اهمیت دارند و همچنین این مناطق تبدیل به وضعیت آبی شده و منع تردد وجود ندارد، در نتیجه باید شدیدتر هشدار بدهیم که کوچک‌ترین غفلت می‌تواند منجر به بستری و فوت بیشتر شود.

همکاری مناسب علما و روحانیت

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس مسئولیت‌های تخصصی که داریم باید در این زمینه هشدار دهیم و اصلا قصد توهین یا بی احترامی نبوده است. همواره از علما و روحانیت و برگزار کنندگان نماز جمعه تشکر کردیم، زیرا یکی از بهترین همکاران ما در این مدت بودند. اگر سوءتفاهمی در این زمینه برای مردم قم پیش آمده، این طور نگاه نکنند. زیرا همه ما دلدادگان اهل بیت (ع) هستیم و اصلا قصدی در کار نبوده و فقط هشدار داده شده است. زیرا وقتی موارد بیماری افزایش پیدا کند، موارد بستری و مرگ و میر بیشتر می‌شود. در نتیجه هشدار و تذکر به معنی بی احترامی نیست و فقط هشدار پزشکی و بهداشتی است.

هشدار می‌دهیم تا مانند اروپا گرفتار نشویم

رییسی بیان کرد: با ورود ویروس جهش یافته کرونا که در تهران مشاهده شده، ممکن است به شهرهای دیگر نیز برود و در نتیجه کار را دشوارتر کند. مقام معظم رهبری نیز بارها هشدار داده‌اند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. اکنون مشاهده می‌شود که اروپا و آمریکا در چه شرایطی از نظر شیوع بیماری قرار دارند و باید هشدار داده شود تا به آن وضعیت گرفتار نشویم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.