×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
رونق بخشی به بازار سرمایه نیازمند ایجاد فرهنگ سرمایه گذاری بلند مدت است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی تیوا، دکتر محمدتقی پورمقیم کارشناس بازار سرمایه در برنامه بورس نامه شبکه تیوا بورس، بیان کرد: در دو هفته گذشته در تمام بازارهای مالی و غیرمالی کشور با توجه به سیاست های خارجی و روی کاری آمدن بایدن، انتظارات کاهشی از نرخ ارز وجود دارد که حمایت های حقوقی ها و صندوق های حامی بازار می تواند در زمان هایی که بازار نزول پیدا می کند، شدت کاهش و ریزش ها را کمتر کند ولی انتظارات کاهشی است و در این شرایط نمی توان انتظار رشد عجیبی در بازار داشت.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به گزارش ٩ ماهه شرکت ها، نرخ هایی که در بورس کالا و کامودیتی ها معامله می شوند به رقم های جذابی به لحاظ ارزش هر سهم رسیدند ولی ممکن است عکس العمل بازار باعث شود که سهم ها در بحث تعادلی از ارزش گذاری خودشان خارج شوند. البته در صورتی که حمایت حقوقی ها وجود داشته باشد مقداری از این ریزش ها کاهش می یابد.

پورمقیم گفت:در بازاری که قصد داریم به صورت بلند مدت در آن فعالیت کنیم باید تعامل وجود داشته باشد. نهادهای مالی، شرکت ها و هلدینگ های بزرگ که قصد دارند سال های سال در بازار بورس فعالیت کنند در جایی که نیاز باشد برای حمایت ممکن است فروش خود را کاهش دهند.

وی ادامه داد: اهالی بازار می توانند با تعامل خوب و از طرفی همکاری نهاد ناظر این بازار را حفظ کنند تا در سالهای آینده با عمق بخشی و افزایش فرهنگ سرمایه گذاری شاهد رونق سرمایه گذاری بلند مدت شویم.

علاقه مندان جهت مشاهده این برنامه و اطلاع از آخرین اخبار بورسی می توانند به شبکه تیوا بورس در سایت تیوا به آدرس www.tva.tv مراجعه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.