×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
راه اندازی هسته‌های گزینش استانهای آذربایجان‌شرقی، چهارمحال و بختیاری، ایلام، زنجان، قم و مرکزی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی در این مراسم همکاری مدیران هسته های گزینش استانها با مدیران کل و مدیران درمان را از مسائل حائز اهمیت برشمرد و گفت: همکاران گزینش همچون سایر واحدها مانند حراست ها و بازرسی‌ها بایستی تعامل حداکثری با مدیریت های ذیربط داشته باشند.

هادی زبده شیرکوهی اظهار داشت: ارزش و اهمیت کار همکاران گزینش کاملا روشن است و یک سازمان خدمت گذار باید برای گزینش همکاران فرآیندهای مشخصی داشته باشد و در کشور ما در کنار دستگاهای نظارتی، گزینش نیز فعالیت اثرگذاری دارد.

وی افزود: گزینش در حفظ حقوق افراد و حقوق سازمان نقش ارزنده و قابل توجهی دارد تا بهترین و توانمندترین افراد برای خدمت به جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی انتخاب و به کارگیری شوند.

وی با اشاره به اصلاح ساختار تشکیلاتی سازمان تامین اجتماعی، گفت: انجام این اصلاحات ضروری بود و بعد از ۲۲ سال باید این اصلاح ساختاری انجام می‌شد. به دنبال این اصلاح ساختار در مجموعه گزینش سازمان نیز تغییراتی ایجاد شد و امروز هسته‌های گزینش در تعدادی از استانها شروع به کار می‌کنند.

سعید ملکوتی، نماینده مدیرعامل و دبیر هیأت مرکزی گزینش نیز در این جلسه گفت: گزینش تأمین اجتماعی تا کنون با ۱۱ هسته گزینش فعالیت می‌کرد که در ۱۱ استان مستقر بودند و هر کدام از این هسته‌ها امور گزینش استانهای همجوار را نیز برعهده داشتند.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مدیران و کارکنان گزینش تأمین اجتماعی در این ۱۱ هسته گزینش، اظهار داشت: در نتیجه فعالیت موثر و ارزشمند همکاران، هیات مرکزی گزینش سازمان به عنوان هیات نمونه کشوری و هسته گزینش همدان به عنوان هسته نمونه کشوری معرفی شد.

ملکوتی اصلاح ساختار و تغییرات ایجاد شده در تشکیلات گزینش را به منظور بهبود و ارتقاء فعالیت گزینش ارزیابی کرد و گفت: مدیران حوزه گزینش نیز در فرآیند اصلاح تشکیلات همکاری داشتند و اصلاح تشکیلاتی انجام شده موجب کاهش هزینه‌ها، چابک سازی، توجه به مسایل منطقه ای،قومیتی و مذهبی و رفع احساس تبعیض در استان‌های مختلف خواهد شد.

وی ادامه داد: در ساختار جدید هسته های گزینش با ساختار کوچک تر و چابک تر در تمامی استانها ایجاد شد و در انتخاب مدیران هسته های گزینش بمنظور ایجاد تعامل مضاعف  با استانها مکاتبه کردیم و افراد واجد شرایط را به دقت بررسی و انتخاب کردیم.

دبیر هیات مرکزی گزینش سازمان تامین اجتماعی  اظهار کرد: انتصابات، ارزیابی عملکرد،پاسخگویی، نظارت و انجام وظایف گزینشی و فرآیندهای آن تابع قوانین و ضوابطی است که تحت عنوان قانون گزینش کشور و آئین نامه اجرایی آن در دسترس همکاران گزینش بوده و در ساختار جدید مدیریت های  استانها موضوع پشتیبانی ، محل استقرار و انجام وظایف عمومی را عهده دار خواهند بود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی رضایی، رئیس مرکز آموزش و پژوهش دبیرخانه هیئت عالی گزینش، نیز در این جلسه گفت: یکی از شبهاتی که درباره گزینش مطرح می‌شود بی توجهی به مهارتهای فنی و تخصصی است در حالی که استخدام نیرو در کشور براساس مهارت است و آزمونهای استخدامی برای مهارت سنجی داوطلبان انجام می‌شود.

وی افزود: ما در هیات عالی گزینش و گزینش کل کشور تعهدها را بررسی می‌کنیم و حفظ تعهد نیروی انسانی و جذب افراد متعهد در بدنه اجرایی دولت اهمیت بسیار بالایی دارد.

در این مراسم پس از استماع سخنان و نظرات تعدادی از مدیران کل بیمه ای و درمانی استان ها، هسته‌های گزینش استان‌های آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، ایلام، زنجان، قم و مرکزی با اعلام هیات مرکزی گزینش سازمان تامین اجتماعی به طور رسمی شروع به کار کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.