×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، چندی پیش، محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی – گفت: از روز شنبه اول آذر ماه، ممنوعیت و محدودیت‌های تردد به همراه دیگر پروتکل‌های جدید برای مشاغل و مردم اعلام و اجرایی شده و درصددیم تا از طریق شبکه تلفن همراه بیماران کرونایی را رصد کرده و از تردد آن‌ها به خارج از شهرها، محل کار و دیگر اماکن جلوگیری شود.
 وی افزود: بخش‌های هواپیمایی و ریلی در حال اتصال به سیستم‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند و برخی شرکت‌های ریلی مانند رجا متصل شده و بقیه شرکت‌ها نیز در حال انجام این مرحله هستند. اما در بخش جاده‌ای با توجه به اینکه به عنوان مثال بلیت اتوبوس از گذشته با اسم صادر می‌شد باید سیستم‌شان را راه‌اندازی کنند تا تنها از طریق کد ملی صدور بلیت را انجام دهند. بر همین اساس تا پایان آذر ماه به  شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای فرصت داده شده تا سیستم‌هایشان را به سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متصل کنند. چرا که ایجاد و اتصال این زیرساخت‌ها در برخی مناطق، استان‌ها و شهرستان‌ها نیازمند زمان بیشتری است.
داریوش باقر جوان –مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای- از برقراری ارتباط کامل همه شرکت‌های حمل و نقل و سامانه‌های اینترنتی فروش بلیت اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه پلاک عمومی به سامانه استعلام بیماران کرونایی خبر داد.
وی افزود: اتصال کامل به سامانه و وب سرویس مورد نظر برقرار شده و امکان استعلام آنلاین بیماران کرونایی در در اقساء و نقاط کشور فراهم است به این صورت که کد ملی مسافران وارد این سامانه شده و اگر تست منفی از مسافر ثبت شده باشد، مجاز به سفر است.
مدیر کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: اگر تست کرونای مثبتی با یک کد ملی در سامانه مورد نظر ثبت شده باشد مسافر مورد نظر مجاز به انجام سفر نیست اما اگر را بزنید اگر ۱۴ روز از آن گذشته باشد، سامانه اعلام می‌کند که مسافر مجاز به سفر است.
باقرجوان تاکید کرد: این دستورالعمل به همه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ شده و اگر  تخلفی صورت گیرد شرکت مورد نظر تا یکسال محروم از فعالیت خواهد شد.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.