×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
راهکارهای ارتقاء آموزش‌وپرورش مناطق آزاد تجاری صنفی بررسی شد

در نشست مشترک رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش با معاون فرهنگی گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی آموزش‌وپرورش در مناطق آزاد تجاری و صنعتی موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، شهریار فولادوند در این نشست که در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی برگزار شد، با اشاره به اهمیت آموزش‌وپرورش در دستیابی به توسعه پایدار گفت: ظرفیت مناطق آزاد تجاری و صنعتی فرصتی مناسب برای دستگاه تعلیم و تربیت است تا شاهد تحقق آموزش‌وپرورش الگو در این مناطق باشیم. 

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بابیان اهمیت قانون شوراهای آموزش‌وپرورش در جلب و جذب مشارکت‌های عمومی خاطرنشان کرد: شوراهای آموزش‌وپرورش یک ظرفیت قانونی و فرصت مناسب برای مناطق آزاد تجاری و صنفی است تا از طریق آن و بهره‌گیری از خرد جمعی به ارتقاء‌کمی و کیفی نظام تعلیم و تربیت در این مناطق شتاب دهند. 

فولادوند خاطرنشان کرد: وجود پدیده‌هایی مانند مدارس فرسوده و بازمانده از تحصیل زیبنده مناطق آزاد تجاری و صنفی نیست و آموزش‌وپرورش در خصوص رفع چالش، مشکلات آموزش‌وپرورش در این مناطق آماده هرگونه همکاری است. 

در این نشست وکیلی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور تصریح کرد: رویکرد فرهنگی ما در مناطق آزاد ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و آموزشی و توجه به تربیت نیروی انسانی باکیفیت و متناسب با ویژگی‌های این مناطق است و در این مسیر توجه به آموزش‌وپرورش جایگاه ویژه‌ای دارد. 

وی با اشاره به همکاری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به‌ضرورت و اهمیت قانون شوراهای آموزش‌وپرورش گفت: امیدواریم در پرتو مناطق و همکاری دوجانبه در اولین گام شاهد برنامه ریزی عملیاتی در خصوص حذف کلاس‌های کانکسی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل باشیم.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.