×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
دیدار شکری با خانواده شهید و جانباز ارمنی

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال نوی میلادی با خانواده شهید «آلفرد گبری» دیدار کرد و ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، میلاد پیامبر مهربانی و سال نوی مسیحی را به خانواده محترم شهید تبریک گفت.
وی در این دیدار بر نقش مهم اقلیت‌های مذهبی در دوران دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: فداکاری‌های شهدا در مسیر سربلندی انقلاب اسلامی هرگز فراموش نمی‌شود و همه ما خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را برای خود افتخار می‌دانیم.
 درباره شهید آلفرد گبری
شهید آلفرد گبری (گروهبان یکم) فرزند واهان در ۱۳۵۰/۰۵/۳۱ در محله یوسف آباد تهران در بیمارستان بازرگانان دیده به جهان گشود. او فرزند اول خانواده بود و دو برادر و یک خواهر کوچکتر از خود داشت. آلفرد در دو سالگی به همراه خانواده از آن محله نقل مکان و به محله نارمک خیابان، وحیدیه رفتند. در ۶ سالگی به دبستان تأثیری ارامنه رفته و راهنمایی را هم در مدرسه راهنمایی نانیری سپری کرد و دوره دبیرستان را در دبیرستان ارامنه سوغومونیان به اتمام رسانید.
او از همان دوران کودکی علاقه زیادی به ورزش داشت و زمان فراغت خود را با ورزش کردن و تعطیلات تابستان را هم با کار کردن سپری می کرد و درآمد ناشی از کار خود را به پدر و مادر می داد تا کمک خرج خانه باشد. در تابستان به مطالعه و فراگیری کارهای مختلف از قبیل باطری سازی، تراشکاری، قالب سازی و … می پرداخت. او هیچگاه بی کار نمی ماند و از هر لحظه ی وقت خود به نحو احسن استفاده می کرد؛ ناگفته نماند او در ورزش حتی در مسابقاتی که توسط باشگاه تدارک دیده می شد شرکت می کرد و مقام هم کسب می کرد.
در سال ۱۳۶۹ پس از گرفتن دیپلم در رشته اقتصاد بلافاصله خود را برای رفتن به سربازی معرفی کرد، با این هدف که بعد از اتمام دوران مقدس سربازی ادامه تحصیل بدهد و به دانشگاه برود.
گروهبان یکم گبری دوره آموزشی خود را در پادگان واقع در خیابان افسریه تهران گذراند و پس از دوران آموزشی و تقسیم بندی سربازان به لشگر ۵۸ تکاور ذوالفقار در گیلان غرب اعزام شد. مدتی که آنجا بود از مرخصی استفاده نکرد تا تشویقی بگیرد سپس به مرخصی بیاید که عمرش به گرفتن تشویقی مجال نداد و در جبهه گیلانغرب در حالی که خانواده چشم انتظار آمدن وی به خانه بودند به شهادت رسید.
دیدار با جانباز ۷۰ درصد
نماینده ولی فقیه در بنیا شهید همچنین در دیدار با جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «هاسو کشیش دانیالیان» تأکید کرد: حضرت عیسی مسیح (ع) و حضرت موسی کلیم الله (ع) مورد علاقه و احترام ما هستند. اعتقاد داریم حضرت عیسی (ع) به عنوان پیامبری عظیم‌الشأن در آخرالزمان با حضرت مهدی (عج) ظهور و دست در دست هم دنیا را پر از عدل و داد خواهند کرد.
در این دیدارها حمید علی صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز حضور داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.