×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دلار در حال از دست دادن جذابیتش مقابل یوان است

به گزارش کیوسک خبر به نقل از راشاتودی، ری دالیو- بنیان گذار و مدیرعامل گروه مالی بریج واتر که بزرگ ترین صندوق پوشش ریسک جهان نیز محسوب می شود با بیان اینکه معتقد است جایگاه دلار در ماه های اخیر تضعیف شده است، از جذاب تر شدن یوان برای سرمایه گذاران ارز خبر داد و افزود: بازار ارز جهانی اکنون در یک لحظه حساس قرار دارد و شاهدیم سلطه دلار در بازارها به چالش کشیده در حالی که علاقه به بازار مالی چین رو به افزایش است.
دالیو که مهمان یک همایش مجازی در سای شین بود از توسعه سریع بازار سرمایه چین استقبال کرد اما هشدار داد که درهای این بازار به روی خارجی ها هنوز کاملا باز نیست و با وجود جذابیت این بازارها، هنوز سرمایه گذاران خارجی به تعداد بالا وارد بازار سرمایه چین نشده اند. به گفته دالیو، زمانی که از نظر بنیادین، چالش های پیش روی دلار بیشتر شود، یوان چین به گزینه اصلی سرمایه گذاران خارجی بدل خواهد شد.  
بسیاری از سرمایه گذاران، مدیران صندوق های پوشش ریسک و بانکداران نسبت به کاهش بیش از پیش ارزش دلار مقابل سایر ارزهای معتبر جهانی هشدار داده اند که یکی از بدبینانه ترین آن ها مربوط به استفان روچ- اقتصاددان آمریکایی بود که در پیش بینی خود، خبر از ریزش ۳۵ درصدی ارزش دلار مقابل سایر ارزها تا پایان امسال را داده بود.
روچ در گفتگو با سی ان بی سی با اشاره به اینکه داده های مربوط به شاخص های کلان نظیر پس انداز و حساب جاری چندان دلگرم کننده نیستند، گفته بود: کسری حساب جاری آمریکا از هر کشور دیگری در جهان بیشتر است و در سه ماهه دوم سال وضع خیلی بدتر شده است. مجموع پس انداز دولت، کسب و کارها و شهروندان به سطوح پایین کم سابقه ای است که شاید تنها در طول بحران مالی ۲۰۰۹ مشابه آن را دیده بودیم.  
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.