×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی کارون، علیرضا صدیقی زاده با اشاره به ثبت رکورد تاریخی تولید محصولات زنجیره ایزوسیانات در سال جهش تولید، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، تولید تجمعی پتروشیمی کارون بیش از ۴۰ درصد بیشتر از کل تولید سال ۱۳۹۸ بوده و در ۹ ماهه نخست امسال معادل کل سال گذشته محصول تولید و عرضه شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اعلام اینکه از اجرای طرح‌های رفع موانع و گلوگاه‌های تولید، هماهنگی و حمایت «صنایع پترشیمی خلیج فارس» در تامین خوراک و همت کارکنان متخصص به عنوان سه عامل تاثیرگذار در ثبت رکورد جدید تولید در این مجتمع پتروشیمی در سال جهش تولید نام برد و افزود: امسال در کنار متنوع‌سازی سبد محصولات با عرضه پنج گرید و محصول جدید، تولید نه تنها به ثبات رسیده که حتی رکوردهای جدیدی نیز به ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی در صورت تامین مستمر و پایدار خوراک به ویژه منواکسیدکربن توان تولید با ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی در پتروشیمی کارون وجود دارد، تصریح کرد: پتروشیمی فن‌آوران امسال همکاری خوبی برای تامین خوراک پتروشیمی کارون داشته است.

او در ادامه یکی از برنامه های مهم پتروشیمی کارون را متنوع تر کردن سبد محصولات جدید عنوان کرد و یادآور شد: تا پایان سال ۹۹ و سال آینده قطعا محصولات جدیدی با هدف بی نیازی از واردات، تامین نیاز صنایع تکمیلی و تولیدکنندگان داخلی تولید و عرضه خواهد شد.

صدیقی زاده همچنین با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ نیاز ارزی پتروشیمی کارون به حداقل ممکن خواهد رسید، تاکید کرد: به‌عبارت دیگر با احیای کمیته خودکفایی و حمایت از سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی در طراحی و ساخت انواع تجهیزات، قطعات یدکی، مواد شیمیایی و کاتالیست‌های مصرفی امیدواریم از سال آینده ارزی برای تامین کالاهای مصرفی وارداتی از خارج کشور تخصیص داده نشود و پتروشیمی کارون از واردات کالاهای خارجی به خودکفایی کامل خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در پایان با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده برای کاهش هزینه و اقتصادی‌تر کردن تولید در این زنجیره ایزوسیانات، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال روند رکوردشکنی در این شرکت پتروشیمی تداوم یابد و در کنار تولید چندین محصول جدید به بازار عرضه شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.