×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دریادلی سردار دل‌ها تا ابد زنده در دل تاریخ

به گزارش ایرنا، گویی همین دیروز بود صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ همه شبکه‌های تلویزیونی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری  در کادری قرمز رنگ حکایت از جمعه شوم و شهادت سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد داشتند و در ساعات ابتدایی صبح، آحاد جامعه این خبر را باور نداشتند و نمی‌توانستند باور کنند سردار سلیمانی سردار با افتخار و غرورآفرین کشور دیگر نیست.
هر چه به ظهر نزدیک‌تر می‌شد سهمگینی و سنگینی خبر قلب‌ها را می‌فشرد و مردم استان سمنان نیز همپای دیگر نقاط کشور دیگر یارای ماندن در خانه نداشتند و با حضور در مساجد و اماکن عمومی این اقدام سخیف جنایت‌کاران و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند و در اقدامی خودجوش سردر تمام خانه‌ها مشکی پوش شد آخر سردار سلیمانی حکم عزیز  خانواده را داشت و تحمل این داغ سخت بود، در این بین کاربران در فضای مجازی هم با سیاه کردن کاربری خود غم و عزای خود را نشان دادند و اکنون یکسال از آن روز می‌گذرد و همچنان داغ بر دل نشسته جانسوز است.

شهادت سردار دل‌ها جوانان را در ادامه مسیر مکتب ناب اسلامی ثابت‌قدم تر کرد
آحاد مردم استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را نشان از قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و درماندگی دشمن می‌دانند و همه هم صدا باهم معتقدند راه سردار سلیمانی ادامه دارد و تا آخرین نفس در دفاع از کیان انقلاب اسلامی و تداوم راه مکتب سلیمانی تا ظهور امام عصر(عج) ایستاده‌اند.
مردم استان سمنان معتقد هستند دشمن با شهادت سردار سلیمانی فقط توانست چهره سخیف و جنایتکارانه خود را به جهانیان نشان دهد و یک جهان را همراه ملت ایران کند.
مردم استان سمنان گفتند دشمن بداند هر قطره قطره خون سردار حاج قاسم سلیمانی، جوانان را در ادامه مسیر و تحقق مکتب سلیمانی استوارتر و ثابت‌قدم‌تر کرد.
در کنار مردم مسوولان نیز هر کدام در مصاحبه‌هایی جداگانه در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بر تداوم راه شهید تاکید و ابراز داشتند: این اقدام سخیف چهره نقاب‌زده دشمنان بر همگان آشکار ساخت.

 شاخصه‌های اخلاقی سردار سلیمانی چراغ‌راه جوانان باشد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: شهادت‌طلبی، شجاعت، اخلاص و بی‌ادعایی، ولایتمداری و همراهی با مقام معظم رهبری از ویژگی شاخص شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است که باید این ویژگی‌ها الگو و چراغ راه جوانان باشد.
آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: شهید سردار سلیمانی دارای شاخص‌هایی است که در دیگر شهدا کمتر دیده می‌شود و مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود به این موضوع اشاره کرده‌اند.
وی ادامه داد: شهید سردار سلیمانی از همان ابتدا ارادت قلبی به امام راحل داشت و تا آخرین نفس در تبعیت و اطاعت از مقام معظم رهبری ایستاد و به دنبال ادای تکلیف دینی خود به شهادت رسید.
وی بیان کرد: سردار سلیمانی در آرزوی شهادت بود و همیشه کلامش این بود خدایا از تو میخواهم طوری شهید شوم که عضوی و جزئی  از من باقی نماند و در راه رضای تو جان دهم و  این خواسته نشان از دریا دلی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی  دارد.
امام جمعه سمنان بیان کرد: اهتمام به مساله ولایت فقیه و ایمان قلبی مبنی بر اینکه مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه دلی و حقیقی با حکیمی که سکان انقلاب در دست اوست از جمله شاخص‌های این شهید مکتب اسلام است.
آیت الله شاهچراغی اظهار داشت: شهادت مسیری است که انسان را به رضوان الهی می رساند و رمز جاودانگی و ماندگاری یک شهید فضائلی است که در وجود او قراردارد و شهید سردارسلیمانی در پرتو رشادت ها و از خودگذشتگی هایش، نام و آوازه‌اش جهانی شد.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل به یک جریان و چهره بین المللی مقاومت شد و مسیر دفاع از اسلام و آرمان‌های بلند انقلاب و خط جهاد و مقاومت را با شهادت و خون خود طراحی کرد.

مکتب شهید سلیمانی الگوی آزادی‌خواهان جهان
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شهادت خود مکتبی در جهان ایجاد کرد که الگویی برای تمام آزادی‌خواهان جهان و نجات‌دهنده بشریت است.
علی‌اکبر علیزاده برمی در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بزرگ‌ترین ویژگی شهید سلیمانی ولایت‌پذیری، اطاعت از رهبری و کرنش در برابر مؤمن و استواربودن در برابر دشمنان بود. 
وی ادامه داد: سردار سلیمانی جلوی ضربه‌ها علیه نظام اسلامی را می‌گرفت و همه را زیر پرچم ولایت فقیه جمع‌ می کرد که این خصوصیت یک فرمانده واقعی و دلسوز است.
علیزاده اضافه کرد: امام خمینی (ره) در سال ۵۷ اسلام ناب محمدی را در کشور نهادینه کرد و روح حماسه، ایمان و قدرت را در بین جوانان کشور دمید و اسلام ناب را برای نرفتن زیر بار ظلم و ستم مطرح کرد. 
علیزاده خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی تنها یک شخص نبود بلکه مکتب و مجموعه به‌هم پیوسته‌ای بود که الگو و چراغ راه جوانان در آینده است.
وی ادامه داد: شهید سلیمانی فردی شجاع، مؤمن، مدبر، زیرک و سیاستمدار بود اما این ویژگی‌ها تنها ویژگی‌های سردار سلیمانی نیست بلکه الگو و مکتب انقلابی او بود که حتی پس از شهادت او به سنجش و شاخصی مهم تبدیل شد. 
علیزاده عنوان کرد: شهادت سردار سلیمانی، اتحاد جبهه مقاومت را مستحکم‌تر کرد و ایران، یمن، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، و پاکستان را به یکدیگر نزدیک‌تر کرد. 
وی بیان کرد: دشمنان با ترور شهید سلیمانی، اقدامی علیه خود انجام دادند چرا که نام و مکتب شهید سلیمانی پس از شهادت وی دشمن را بیشتر آزار می‌دهد. 
علیزاده گفت: انقلاب ایران با پیروزی خود طرحی نو در عالم ایجاد کرد و معادلات جهانی را به هم ریخت، در راستای انقلاب سال ۵۷، جبهه مقاومت نیز قدرت گرفت و در بین کشورهای جبهه مقاومت، ایران به‌عنوان بزرگ این جبهه شناخته می‌شود.
وی افزود: امروز ایران به قدرتی در جهان تبدیل شده است که در انتقام از خون سردار سلیمانی، به پایگاه آمریکا موشک زد و این کشور هیچ غلطی نتوانست بکند. 
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جبهه مقاومت به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی است تا زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) فراهم شود. 
صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.
این حمله به دستور مستقیم دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت.

سردار سلیمانی محبوب قلب‌های بیدار سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. محمد یزدانی ابراز داشت: این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود. وی ادامه داد: شهید سردار سلیمانی نمونه‌ برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره)  بود و همه‌ عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش بی‌وقفه  همه‌ این سالیان بود. سرپرستبنیاد شهیدوامورایثارگران استان سمنان گفت: شهید سلیمانی چهره‌ بین‌المللی مقاومت است و همه دلبستگان مقاومت خونخواه او هستند و نیز همه‌ دشمنان بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.