×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

یاروسلاو رومانووا، در دیدار با فریدون بیگلری، معاون فرهنگی موزه ملی ایران در مورد راهکارهای گسترش همکاری های بین موزه ای دیدار و گفت گو کرد و  گسترش همکاری های بین موزه‌ای ایتالیا و موزه ملی را باعث افزایش درک هر دو ملت از یکدیگر خواند.
رومانوا به سابقه طولانی روابط فرهنگی ایران و ایتالیا که سابقه‌ای چند هزار ساله دارد، اشاره و ابراز امیدواری کرد که این روابط نزدیک، خصوصا در زمینه همکاری بین موزه ای در آینده تدوام یابد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد پس از پایان محدودیت های مرتبط با همه‌گیری و باز شدن مجدد موزه ملی ایران، بتواند از آثار این موزه غنی که دریچه ای به فرهنگ های کهن ایران است بازدید کند.
بیگلری با اشاره به ارتباط نزدیک بین موزه ملی ایران و موزه ها و دانشگاه های ایتالیا گفت: که طی دو دهه گذشته موزه ملی ایران به طور انفرادی یا در قالب نمایشگاه های گروهی در۶ نمایشگاه در ایتالیا شرکت کرده است که آخرین آنها ” شیرها و گاوهای ایران ایران باستان در آکوئی لیا” که در سال ۱۳۹۵ برگزار شد.
وی همچنین به نمایشگاه اخیر با عنوان ایران و ایتالیا: ۶۰ سال همکاری در میراث فرهنگی اشاره کرد که در سال ۱۳۹۸ با حمایت موسسه ایزمئو، سفارت ایتالیا و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در موزه ملی ایران برگزار شد.
بیگلری در ادامه ابراز امیدواری کرد که در آینده با برگزاری نمایشگاه هایی با موضوع میراث فرهنگی مشترک بین این دو تمدن باستانی در موزه های دو کشور، گام دیگری در تعمیق روابط فرهنگی دو ملت برداشته شود.
در پایان این نشست معاون فرهنگی موزه ملی ایران شماری از آثار انتشارات این موزه را به یاروسلاو رومانووا  اهدا کرد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.