×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
درخشش نقره بر تابلوی بازار آتی بورس کالا

به گزارش کیوسک خبر به نقل از «کالاخبر»؛ بازار قراردادهای آتی بورس کالای ایران که از ساعت ۱۰ صبح (۳۰ دقیقه پیش گشایش) تا ۱۵ هر روز در جریان است از امروز میزبان قرارداد نقره تحویل فروردین سال آینده به عنوان یک دارایی جدید بود. در شرایطی که استقبال سرمایه گذاران از معاملات آتی نقره پیش بینی می شد با شروع معاملات شاهد رشد لحظه ای حجم قراردادها و نوسان قیمت این محصول بر تابلوی بازار بودیم که در پایان با استقبال خوب سرمایه گذاران، ۶۲۱۰ قرارداد به ارزش ۱۳۵ میلیارد ریال منعقد شد.  

براساس مشخصات این قرارداد، وجه تضمین اولیه، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده و سقف موقعیت های باز برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ۵۰۰ موقعیت در هر کد معاملاتی است.

همچنین هر قرارداد آتی نقره ۱۰۰ گرم، استاندارد کالا به صورت ساچمه مطابق استاندارد ۹۹۹ و حد نوسان قیمت مثبت و منفی ۵ درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل است.

به گفته علیرضا ناصرپور معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران، نکته بسیار مهم در معاملات قرارداد آتی نقره که علیرغم امکان قانونی آن در بورس کالا، برای نخستین بار اجرایی می شود در نظر گرفتن قیمت تسویه در روز سررسید بر مبنای قیمت روز جهانی نقره و نرخ ارز سنا است و می توان گفت اصلی ترین تفاوت قرارداد آتی نقره با سایر قراردادهای فعال در همین موضوع تسویه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.