×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

معاون حقوقی مجلس و امور استان‌ها گفت: با وجود حجم بالای بخش نامه، آیین نامه‌ها و احکام برای حقوق بیمار چیز خاصی در نظر گرفته نشده بود که در حال بررسی هستیم تا اصلاح شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، «طاهر موهبتی» معاون حقوقی مجلس و امور استان‌ها در نشست خبری مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی با موضوع قانون فهرست قوانین و احکام نامعتبر حوزه سلامت، بیان کرد: اینکه بعضی دستگاه‌ها دستورالعمل‌های خود را به صورت محرمانه در نظر دارند اشتباه است، چون اصلا دستورالعمل محرمانه نداریم و مردم باید از آن خبر داشته باشند، هر چه آگاهی مردم بیشتر شود اطلاعات و مطالبه‌ آنها در حوزه سلامت بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که در دستور کار قرار گرفت این بود که قوانین را اصلاح کنیم و ۱۹ درصد قوانین که به اصلاح رسیده به حوزه سلامت مربوط است.

موهبی افزود: این قوانین دسته بندی شد و ۵۱ درصد احکام فاقد اعتبار بوده، اما در مراکز حقوقی و قضایی و وزارت خانه‌ها گاهی به همین‌ها استناد می شده است و بنابراین مجلس شورای اسلامی برای همان ۵۱ درصد اعلام کرد فاقد استناد هستند.

وی ادامه داد: پس بنابراین آن بخش نامه‌هایی که بر اساس آن احکام صادز می‌شده فاقد اعتبار می‌شود.

موهبتی افزود: حدود ۱۹ کتاب محصول این فعالیت‌ها است، چون در گذشته این احکام پراکنده بود اما الان همه‌ احکام جمع شدند و  دیگر مثل گذشته پراکنده نیست.

وی افزود: طبق بررسی‌هایی که کردیم از سال ۸۵ از هر سه روز، یک قانون و هر دو و نیم روز یک آیین نامه تعیین شده بود و مجلس و معاونت حقوقی دست به دست هم دادند تا این مساله را بررسی کنند.

موهبتی بیان کرد:  در مورد بخش نامه و شیوه نامه‌های داخلی یک سری بخش نامه‌ها تا امروز تعیین شده  که متاسفانه بخشی از آن را رییس ادارات تعیین کردند  در صورتی که غیر از وزیر کسی نمی‌تواند بخش نامه دهد بنا براین ما به دنبال ایجاد مرز بندی در این زمینه هستیم.

موهبتی افزود: بعد از ۶ ماه تمام اینها مورد بررسی قرار می‌گیرد و دستورالعمل‌هایی با تایید وزیر روی سایت قرار خواهد گرفت، ما با وجود این مقدار حکم و بخش نامه چیزی در رابطه با حقوق بیمار نداشتیم و حتی در مراکز درمان نوشته شده بود اگر با کار کنان برخورد بدی شود مجازات خواهد داشت و حقوق بیمار در نظر گرفته نمیشد الان هم چنین مطالبی در مراکز دیده نمی‌شود که امیدواریم با گام‌های موثر به شفافیت در این مسائل کمک کنیم.

ادامه دارد..

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.