×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تولید پلی‌اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام از مرز یک میلیون تن گذشت

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، آرش خزایی اظهار داشت:کسب این موفقیت ارزشمند حاصل خودباوری ، تلاش و دانش متخصصان و فرزندان این مرز و بوم و نتیجه‌ی کوشش و تعهد در جهت تحقق شعار “جهش تولید” بوده است.
وی با بیان اینکه واحد HDEP در سال ۹۳ با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، افزود: ظرفیت تولید در این واحد ۳۰۰ هزار تن در سال و ۴۰ تن در ساعت است که با راه‌اندازی الفین این میزان به ۴۵۰ هزار تن در سال افزایش پیدا کرده است.
وی به راه‌اندازی الفین و تولید ۷۵۰ هزار تن محصول در سال شامل اتیلن ، پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع اشاره داشت و ادامه داد:راه اندازی دو واحد الفین و شیرین‌سازی با دستان پرتوان متخصصان داخلی و بدون حضور سازندگان و کارشناسان خارجی و در شرایط تحریم‌های ظالمانه صورت گرفت.
خزایی افزود:با احداث صنایع تکمیلی در پایین‌دست پتروشیمی ضمن ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی، اشتغال استان متحول خواهد شد.
وی میزان اشتغال نیروهای بومی استان و منطقه در پتروشیمی ایلام در سطوح کارفرما ۹۰ و پیمانکاری را بیش از ۹۵ درصد عنوان کرد و افزود:الفین سیزدهم تنها واحد الفین در کشور است که توسط فرزندان شایسته‌ بومی و داخلی و بدون حضور خارجی‌ها راه‌اندازی شده است.
رئیس واحد HD مجتمع پتروشیمی ایلام نیز گفت:از سال ۹۲ که واحد HDEP وارد مدار تولید شده تا ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ ، بیش از یک میلیون و ۴۱ هزار تن محصول تولید شده است.
رضا کاکایی ظرفیت دریافت خوراک را ۴۰ تن در ساعت عنوان کرد و ادامه داد:با همت همکاران واحد HD رکورد اخذ خوراک به میزان ۴۱ تن در ساعت نیز ثبت شده است.
وی به ثبت رکورد ۱۲۰ روز تولید پایدار بدون وقفه پلی‌اتیلن سنگین در سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد:از فروردین امسال تا امروز ۱۳۳ هزار تن محصول در گریدهای فیلم، لوله، تزریقی و بادی تولید شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.