×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
پیام هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، متن پیام به شرح زیر است:

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ تبلور یک حرکت الهی و انسانی است و با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت زعامت مقتدرانه و خردمندانه امام خمینی(ره) نقطه عطف تغییر و تحولات منطقه ای و بین المللی به شمار می آید که شیوه ای نوین از حکومت مبتنی بر خواست و اراده حقیقی مردم، تحت نظارت و هدایت ولایت مطلقه فقیه شکل گرفته است و وظیفه امروز ما در قبال پاسداشت خون شهداء، تلاش در جهت صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اطاعت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت ا… خامنه ای برای تحقق اهداف و آرمان هایی است که این انقلاب شکوهمند بر اساس آن پایه ریزی شده است.
همه می دانیم آرمان عدالت اجتماعی به مثابه دورنمای خیزش عمومی و خواست فراگیر مردمی به فاصله کوتاهی از انقلاب اسلامی مطرح و پیش از ارائه قرائت های گوناگون از سوی آرمان خواهان، قدرت های جهانی، جنگ را بر ما تحمیل کردند، اما موضوع عدالت اجتماعی همچنان به عنوان یک آرمان ایرانی و اسلامی و مطالبه عمومی در  اذهان حفظ و پیگیری شد. در این راه سازمان تامین اجتماعی با پشتوانه سالها تجربه ارزشمند و تلاش خستگی ناپذیر از جمله نهادها و ارگان هایی است که به اعتبار رسالت و ماموریت تاریخی خویش در اندیشه عملیاتی کردن چنین آرمانی به حرکت درآمدند و تجربیات جهانی نیز بیانگر آنست که بهترین ابزار برای رسیدن به عدالت اجتماعی تقویت نهاد تامین اجتماعی است. در ذات این سازمان فرصت خدمت به عموم مردم فراوان است و باید با صداقت کامل و از صمیم قلب در خدمت اشخاصی باشیم که ما را به عنوان امانت دار خویش پذیرفته اند. سازمان تامین اجتماعی در بیش از چهار دهه فعالیت خویش، همواره تلاش نموده با گسترش پوشش بیمه ای، ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات متنوع خود در قلمرو های بیمه، درمان و اقتصادی و باز توزیع درآمدها در بسط و توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی و نهایت توسعه یافتگی کامل و اقتدار جهانی کشور گام بردارد.
اینک سازمان تامین اجتماعی در آستانه چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی با پوشش بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور، خدمات متنوع خود را به لحاظ دامنه کمی و کیفی که اعم آن متأثر از تحولات سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، به خانواده بزرگ تامین اجتماعی ارائه می نماید. بطوری که در مقایسه با سال ۱۳۵۷ تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش حدود ۸ برابر افزایش یافته و ضریب پوشش از ۹۵/۱۸ به حدود ۵۴ درصد رشد یافته است. همچنین از سال ۱۳۶۹ به استناد قانون الزام، خدمات درمانی سازمان متبوع در دو بخش مستقیم و غیرمستقیم بسط یافته و در سال ۱۳۶۵ نیز با تاسیس شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، صیانت و حفظ ارزش ذخایر حاصل از وصول حق بیمه های دریافتی برای تامین تعهدات سالهای آتی را دنبال نموده است، بطوری که امروز علی رغم تمامی تحریمهای ناعادلانه و مشکلات اقتصادی، این سازمان توانسته به ارائه خدمات خود به جامعه مخاطب بی وقفه ادامه دهد. بدون تردید سنجش و داوری درباره کیفیت کارکرد سازمان تامین اجتماعی در طول این سالهای، تنها با نگاهی واقع بینانه به مجموعه امکانات و محدودیت های موجود ممکن خواهد بود.
هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با توکل به ذات باریتعالی و همت و تدبیر مجموعه مدیران و کارکنان شریف سازمان، خدمت به ذینفعان و محرومان را سرلوحه اهداف خود قرار داده  و بی شک با همدلی، همراهی و همکاری  صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی در راه حل مشکلات و تامین انتظارات به حق آنان از هیچ کوشش و تلاشی برای بهبود زندگی و معیشت آنان فروگذاری نخواهند کرد.
در پایان ضمن گرامیداشت نام و یاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و جانبازان معزز انقلاب، فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهوری و آحاد جامعه بالاخص خانواده بزرگ تامین اجتماعی تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدواریم شاهد گشوده شدن فصلی نو و امید آفرین برای دفاع بیشتر از حقوق اجتماعی همه آنهایی باشیم که طی نیم قرن اخیر به کارایی و اثربخشی این سازمان دل بسته اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.