×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی گروه مپنا، در این مراسم که روز چهارشنبه ۲۳ مهر ۹۹ با حضور جمعی از مدیران ارشد بانک صادرات ایران و گروه مپنا برگزار شد، تفاهم نامه مشترک به امضای آقایان دکتر صیدی مدیرعامل بانک صادرات و دکتر علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق شعار جهش تولید و با توجه به مشکل کمبود نقدینگی تولیدکنندگان ناوگان ریلی و با هدف بالابردن توان خریداران در زمینه‌های مرتبط و ارائه انواع خدمات مالی و بانکی، اعطای انواع تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی بین گروه مپنا و بانک صادرات ایران روز چهارشنبه ۲۳ مهر ماه ۹۹ نهایی و امضاء شد.

این تسهیلات که تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال ارائه می‌شود با هدف تسهیل در تأمین مالی پروژه‌های صنعت حمل و نقل ریلی کشور در شرکت‌های تابعه گروه مپنا و نیز برای مشتریان گروه مپنا ارائه خواهد شد. 

تسهیلات مزبور به ویژه در پروژه‌هایی که گروه مپنا با مشتریان خود در قالب الگوهای مختلف تأمین مالی تعریف می‌نماید اعطا می‌شود.

در این مراسم، دکتر حجت اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری با گروه مپنا اظهار داشت: نظام بانکی کشور به ویژه بانک صادرات تاکنون پروژه‌های بزرگی را با گروه مپنا به سرانجام رسانده است.

وی با اشاره به شکل‌گیری گروه مپنا در اوایل دهه ۷۰ شمسی تصریح کرد: با ایجاد مپنا، به نوعی “مدیریت پروژه‌های ناممکن ایران” شکل گرفت و هم‌اکنون نیز مپنا یک برند جهانی است و ما نیز به این مجموعه بزرگ افتخار می‌کنیم. مپنا در طول این سال‌ها نماد خودباوری و توسعه کشور بوده و همیشه درخشیده و امیدواریم همچنان نیز بر تارک صنعت بدرخشد.

دکتر صیدی، ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌نامه توسعه همکاری و اعطای تسهیلات مالی در حوزه حمل و نقل ریلی گروه مپنا به افزایش ظرفیت تولید بخش ریلی مپنا منجر شود و این بخش با حداکثر ظرفیت فعالیت نماید.

وی افزود: یقیناً گروه مپنا که توان ساخت لوکوموتیوهای پیشرفته را دارد می‌تواند در زمینه برقی سازی خودروها نیز گام‌های موثری بردارد.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به ارزش مالی گروه مپنا، این مجموعه را استوار و جذاب دانست و تاکید کرد: ما در بانک صادرات برای تامین پروژه‌ها همراه مپنا خواهیم بود و تفاهم‌نامه با مپنا را نقطه عطفی در همکاری‌های مشترک دانست و گفت: ما می‌توانیم نیازهای ارزی مپنا را تأمین کنیم و شما همواره بانک صادرات را همکار استراتژیک خود بدانید.

همچنین دکتر عباس علی‌آبادی با اشاره به فعالیت‌های گروه مپنا در حوزه‌های کسب و کار از جمله در زمینه ورود به آلومینیوم، برقی‌سازی، POWER2X و …اظهار داشت: امروز سهم لوکوموتیوهای تولیدی مپنا به بیش از از ۳۵ درصد تولیدات کشوری رسیده است و علاوه بر تولید ماهانه ۳ تا ۴ دستگاه لوکوموتیو، مپنا لوکوموتیوهای فرسوده را نیز بازسازی می‌کند؛ ضمن آنکه هم‌اکنون در حال ورود به عرصه واگن سازی با هدف توسعه این بخش هستیم.

وی صداقت حرفه‌ای، تمایل خدمت به هم‌وطنان، تخصص همکاران و نماد خودباوری را از ویژگی‌های گروه مپنا عنوان و با اشاره به فعالیت‌های مپنا در زمینه برقی سازی خودروها خاطرنشان کرد: خودرو برقی یکی از اقدامات بسیار با ارزش در راستای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و حفظ محیط زیست است و دنیای توسعه یافته نیز به این سمت و سو حرکت کرده است. امیدواریم ما نیز در گروه مپنا با توجه به پروژه‌های تحقیقاتی و قرارداد با خودروسازان در زمینه برقی سازی خودروها گام‌های موثرتری برداریم تا به جای مصرف بنزین و گازوئیل، از برق تولیدی منابع تجدیدپذیر استفاده و سود سرشاری نیز نصیب کشور شود.

مدیرعامل مپنا از آمادگی این گروه برای فعالیت تخصصی در دیگر حوزه‌ها از جمله پروژه‌های آب شیرین در نواحی مختلف کشور خبر داد و افزود: از این مسیر ده‌ها پروژه ملی را می‌توان اجرا کرد. در حیطه سلامت و پزشکی نیز مپنا فناوری لازم را فراهم نموده و امکانات پزشکی را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی با نرخ‌های بیمه‌ای در اختیار هموطنان قرار داده است.

وی تصریح کرد: در همه این سال‌ها بانک صادرات با مپنا همکاری کرده و ما آماده همکاری بیشتر در راستای آبادانی کشور هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.