×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از سوی صاحبان مشاغل و صنوف اظهار کرد: با وجود ابلاغ مصوبه ستاد و تعیین ساعت ۱۸ به عنوان ساعت پایان کار، هنوز برخی صنوف و کسب و کارها از رعایت آن سر باز می زنند و فیلمی که در فضای مجازی از حراج یک مغازه و ازدحام جمعیت در آن منتشر شد، نشان داد که برخی از صنوف و مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی نمی گیرند.
وی ادامه داد: در حال حاضر صاحبان برخی کسب و کارها به جهت حفظ سلامت خود و نیروهای کارشان علیرغم مشکلات مالی که دارند، خود را ملزم به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی می دانند؛ در مقابل برخی صنوف و صاحبان مشاغل که قادر به تامین هزینه های مغازه یا کارگاه نیستند یا از عهده امرار معاش برنمی آیند ترجیح می دهند در شرایط بد کرونا هم تعطیل نکنند.
دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تصریح کرد: اگر چه مصوبات ستاد کرونا لازم الاجرا است ولی باید عملیاتی شدن این مصوبات را هم در نظر بگیریم. طبعا تصمیماتی که گرفته می شود به نفع مردم و کشور است ولی اجرای آن مهمتر است و باید دید چقدر قابلیت اجرا دارد لذا در بحث تعیین ساعت ۱۸ به عنوان ساعت پایان کار صنوف باید فرهنگسازی شود و همه خود را ملزم به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی بدانیم.
ابوی خاطرنشان کرد: در بحث مقابله و مهار کرونا برای آنکه تصمیم گیری ها مثمرثمر و نتیجه بخش باشد در کنار اقدامات بازدارنده، باید مشوق هایی برای حمایت از کسب و کارها درنظر بگیریم تا کسبه به تعطیل کردن تمایل نشان بدهند.
وی در پایان با بیان اینکه بستن جریمه ناچیز به صنوف متخلف کارساز نیست، گفت: صاحب مغازه پس از مدتی چند درصد روی اجناس خود می کشد تا جریمه را جبران کند بدون آنکه کسی متوجه شود لذا معتقدم اگر برخی از کسب و کارها از فضای موجود سوء استفاده و قانون شکنی کردند باید مقابله جدی تری با آنها صورت گیرد و در عین حال آن دسته صنوفی که قانون و پروتکل ها را رعایت می کنند برایشان معافیت یکماهه یا دوماهه مالیاتی در نظر بگیریم تا تشویق شوند.
انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.