×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در سخنانی امروز (یکشنبه) اعلام کرد که فعالیت کمیته ناظر بر روند تبادل اسرا میان دولت مستعفی و جنبش انصارالله در شهر امان، پایتخت اردن آغاز شده است.
گریفیث از دو هیئت دولت مستعفی و انصارالله یمن خواست که موضوع آزادی تمامی اسیران بیمار، مجروح، پیر و نوجوان را در اولویت گفت‌وگوهایشان قرار دهند و همچنین غیرنظامیانی که به طور خودسرانه بازداشت شده‌اند را هرچه سریعتر آزاد کنند.
وی همچنین از طرف‌های درگیر در یمن خواست که درباره اسامی اسیران برای تبادل طبق تعهداتشان در توافقنامه استکهلم توافق کنند.
فرستاده سازمان ملل به یمن در ادامه از اردن به دلیل میزبانی از گفت‌وگوهای دولت مستعفی و انصارالله یمن تشکر و قدردانی کرد.
طبق این گزارش، قرار است در این دور از مذاکرات بین دولت مستعفی یمن و انصارالله درباره اجرای بخش دوم توافقنامه امان که در دوازدهم فوریه سال گذشته بین دو طرف امضا شد، بحث و تبادل نظر شود.
بخش دوم توافنامه امان شامل آزادی ۳۰۰ اسیر از سوی دو طرف؛ (۲۰۰ اسیر از انصارالله در مقابل ۱۰۰ اسیر از نیروهای دولت مستعفی) و همچنین ناصر منصور هادی، برادر عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.