×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
برنامه ریزی برای توسعه درآمد پتروشیمی تا ۵۰ میلیون دلار

به گزارش کیوسک خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم معرفی تولید کنندگان برتر گفت: بسیار مفتخریم که در رتبه اول قرار گرفته ایم. نقش صنعت پتروشیمی با ظرفیت ۸۰ میلیون تن در سال بر اقتصاد کشور پوشیده نیست. باید نقش خود را در اقتصاد کلان کشور مناسب نگه داریم. صنعت پتروشیمی در شیب توسعه قرار گرفته و تقاضای ۵ برابری که نسبت به فرآورده‌های نفتی دارد که نشان می‌دهد راه طولانی و پیچیده‌ای در پیش خواهیم داشت. امیدوار هستیم سهم بازار ما از ۲۰ به ۵۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

او ادامه داد: از ۱۷ طرحی که در نظر گرفته شده بود ۱۱ طرح افتتاح شده و ۶ طرح باقی ماندا به زودی افتتاح خواهد شد. تا پایان سال ۱۴۰۰ سطح درآمد ما به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید. اگرچه کرونا و کاهش تقاضا تولید ما را تحت تاثیر قرار داد اما روند توسعه ما کماکان ادامه دارد. این رقم در جهش دوم به ۳۵ میلیارد خواهد رسید.

محمدی با تاکید بر اهمیت افزایش سبد محصول و تامین نیاز صنایع پایین دستی گفت: پروپیلن از جمله موضوعات با اهمیت بود که چند روز قبل شاهد راه اندازی یکی از واحد‌های فعال در این حوزه بودیم. در حال حاضر ۱۸ نوع پلیمر در ایران تولید می‌شود و توجه ما به صنایع پایین دستی بسیار بیشتر از قبل شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.