×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ایران عضو باشگاه سازندگان فیلتر دوار صنایع پتروشیمی شد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایپنا؛ بزرگترین زنجیره تولید محصولات «پلی اتیلن ترفتالات» صنعت پتروشیمی در سال جهش تولید و در راستای سیاست های کلان ابلاغی «صنایع پتروشیمی خلیج فارس» مبنی بر استمرار و پایداری تولید و رفع موانع و گلوگاه های عملیاتی و فرآیندی، اقدام به اجرای یک پروژه کلیدی رفع موانع تولید کرد.

بر این اساس، برای نخستین بار به همت متخصصان و کارشناسان ایرانی و با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داخلی، فیلتر دوار تحت خلا در واحد CTA1 پتروشیمی شهید تندگویان طراحی، ساخت و نصب شد.

این دستگاه دارای لایسنس و دانش فنی شرکت «تکنی مونت» ایتالیا بوده و کشورهای محدودی از جمله آمریکا، ژاپن و فرانسه هم دانش فنی ساخت این تجهیزات پیچیده را در اختیار دارند.

در این راستا، پس از نیاز به تعمیرات یکی از فیلترهای تحت خلا، شرکت طرف قرار داد «تکنی مونت» ایتالیا با بهانه کردن تحریم های غیرقانونی آمریکا از ادامه همکاری با پتروشیمی شهید تندگویان سرباز زد.

بنابراین متخصصان شرکت با حمایت مدیرعامل و شرکت‌های دانش بنیان به فن آوری و ساخت آن در کشور دست یافتند و عملیات نصب، راه اندازی و بهره‌برداری از آن آغاز شد. با اجرای این طرح یکی از بزرگترین گلوگاه‌های تولید در این زنجیره پلی اتیلن ترفتالات صنعت پتروشیمی بود رفع و پیش بینی می شود شاهد پایداری و افزایش تولید محصولات در پتروشیمی تندگویان باشیم.

گفتنی است، از ابتدای سال جهش تولید چندین طرح بزرگ رفع موانع تولید شامل طراحی و ساخت مبدل‌های کارخانه CTA2 ، احیای کاتالیست پالادیوم و … با حمایت از شرکت های دانش بنیان ایرانی در پتروشیمی شهیدتندگویان طراحی، ساخت و با موفقیت راه اندازی و بهره برداری شده است

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.