×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر، این موضوع را مهندس سید هادی شفیعی مدیرعامل هلدینگ کیان فولاد دماوند امروز (سه شنبه، ۱۴ مردادماه) در  نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد و از پتاسیل بالای ایران در بحش فولاد خبر داد و گفت: فولاد کشور بعد از طرح هشت گانه ای که در این صنعت به وجود امد به یک شکوفایی خوبی رسید که از سال ۹۵ و ۹۶ به بعد از فضای تولید ۱۵ میلیون تومان به ۳۵ میلیون تن رسید که این تولید بسیار بزرگ ما را جزو نفرات ۱ تا ۱۰ دنیا قرار داده است.

وی در ادامه گفت: ایران یک کشور معدنی است که ۰ تا ۱۰۰ زنجیره فولاد را دارد و صنعت فولاد تشکیل شده از یک زنجیره کامل معدن تا مقاطع فولادی که کمتر کشوری به غیر از کشور افغانستان این منابع و این زنجیره در کنار خودش دارد البته ما توانسته ایم در ۱۵ سال گذشته در این صنعت به شکوفایی برسیم.

مدیرعامل کیان فولاد دماوند از تکنولوژی روز دنیا  در شرکت های بزرگ فولادی خبر داد و گفت: مجموعه های بزرگی مثل ایمیدرو و وزارت صمت با مشارت بزرگترین فولادی های کشور مثل فولاد مبارکه و ذوب آهن فضا های مختلف سرمایه‌گذاری را به وجود آورده اند .

در کشور تحولی در فضای  شرکت های فولاد  خصوصا در حوزه تکمیل زنجیره به وجود امده است  یعنی بعضی از تولید کنندگان در جهت تکمیل زنجیره در معدن حرکت کرده اند، بعضی از معدنی ها هم مثل چادرملو و گل‌ گهر تکمیل صنایع بالا دستیشان را انجام دادند که البته کشوری با عظمت ایران و توانایی پتانسیل فوق العاده خوبی که در زمینه فولاد و مس دارد می تواند با بازارهای خیلی تشنه صادراتی همسایه و دوردست مواجه باشد.

به گفته وی از سال ۹۶ کشور ایران یکی از بزرگترین صادر کننده های منطقه شده و تقریباً  با رکورد ۶ میلیون تن در سال شروع کرده و الان حدود ۱۰ تا ۱۳ میلیون قرار گرفته که متاسفانه با فضای تحریم ها حداقل به ۱۰ میلیون تن رسید است.

مدیرعامل کیان فولاد دماوند گفت: خوبی این رشته این است که به این راحتی ترامپ و هیچ کشوری نمی تواند آن را در فضای تحریم قرار بدهد و امکان تحریم تقریبا درصد بسیار پایینی دارد همچنین با توجه به یکسال گذشته صادرات این محصول به ما ثابت کرد که فضای فولاد جزو صنایع تخصصی است که به لطف خدا غیر قابل تحریم است .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.