×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولویت اتاق‌های بازرگانی در دوره کرونا چیست؟

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایسنا، ماهیت ویروس کرونا باعث شد، بسیاری از دولت‌ها از همان روزهای نخست ورود این ویروس به کشورهایشان، حکم به کاهش رفت و آمدها و مسدود کردن مرزها بدهند و همین امر، به دو بخش مهم اقتصادی آسیبی قابل توجه وارد کرد. نخست تجارت و صادرات و واردات بود که تحت تاثیر این ویروس به شدت کاهش پیدا کرد. هرچند سازمان تجارت جهانی در ابتدا پیش بینی کرده بود که در سال ۲۰۲۰ میزان تجارت جهانی حدودا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت اما آمار نشان می‌دهد که این عدد کمتر شده که احتمالا تحت تاثیر کاهش محدودیت‌ها بوده است.
در کنار تجارت، عرصه خدمات و به طور خاص خدمات مربوط به حوزه گردشگری نیز آسیبی جدی دیده‌اند. با توجه به کاهش جدی مسافرت‌ها در ماه‌های گذشته، از حمل و نقل تا خدمات هتل داری بخش‌هایی بوده‌اند که بیشترین آسیب را دیده‌اند و در سراسر جهان چه بخش مربوط به تجارت و چه مربوط به این نوع خدمات از سوی بخش خصوصی اداره می‌شوند و از این رو در عبور از موقعیت دشوار کنونی، نقش اتاق‌های بازرگانی بسیار موثر خواهد بود.
با توجه به این شرایط، سی و چهارمین کنفرانس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا – اقیانوسیه به صورت مجازی با حمایت فدراسیون اتاق بازرگانی و صنعت هند (FICCI) برگزار شد و حاضران در این نشست با محور «دستیابی به رشد پایدار در بازار جهانی نابسامان» دیدگاه‌های خود را پیرامون روندهای کنونی، چالش‌ها، محیط بازار جهانی نابسامان، چشم‌انداز ژئوپلیتیک و نقش دولت‌ها و مشاغل در کاهش تأثیر این تحولات و نابسامانی‌های اقتصاد و تجارت جهانی ارائه کردند.
از ایران پدرام سلطانی، نایب‌رئیس کنفدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت آسیا-اقیانوسیه و نماینده اتاق ایران در این کنفدراسیون در اجلاس به شکل مجازی حاضر بود و دیدگاه‌های خود را ارائه داد.
او در این نشست با بیان این‌که شیوع این ویروس منجر به ایجاد خطرات جدی برای اقتصاد جهان خواهد شد، اظهار کرد: اتاق‌های بازرگانی و صنایع تلاش می‌کنند مدل‌های تجاری خود را متناسب با ریسک‌های موجود تطبیق داده و به‌کارگیرند.
او تأکید کرد: این مدل‌ها با اقدامات لازم‌الاجرا در جهت مقابله با خطر همه‌گیری کووید-۱۹ همسو هستند.
سلطانی همچنین ادامه داد: در تعریف اصول ریسک و مدیریت ریسک، اتاق‌های بازرگانی و صنعت باید در موضعی قرار داشته باشند که خود را نماینده صنایع کوچک و متوسط (SME) بدانند. از طرفی آن‌ها باید به بنگاه‌های کوچک و متوسط خدمت ارائه کنند.
انتهای پیام

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.