×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
انتشار دهمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان

در عصر تحول صنعت بیمه جهان، دیجیتال‌سازی بیشتر به مفهوم تغییر نگرش، رویکرد و نوآوری در سازماندهی و فرآیند کسب‌و‌کار است. در این راستا دو رویکرد تعاون مردمی و تعاون دیجیتالی برای ریسک و بیمه معرفی می‌شود. تعاون به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر زندگی بشر بوده و به طور سنتی همواره خانواده، بستگان و دوستان و نهادهای مردمی نقش مهم و اثرگذار در پوشش ریسک در جوامع مختلف داشته‌اند. اما بیمه مدرن اساسا یک نوع تعاون نهادسازی شده توسط بشر به منظور پوشش و انتقال ریسک‌های مختلف به صورتی منظم و ساختارسازی شده است و در صورت مردمی‌سازی بیمه می‌توان ضمن تقویت فرهنگ بیمه در سطح کشور نرخ نفوذ آن را نیز بهبود بخشید. تعاون در اشتراک ریسک می‌تواند شکل دیجیتالی نیز به خود بگیرد و از طریق طراحی نرم‌افزارهای مناسب گسترش یابد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، در این شماره ضمن بررسی این مفاهیم، موضوعات مختلف در حوزه‌های گوناگون صنعت بیمه جهان مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش مطالب اصلی به موضوعاتی نظیر زیست‌بوم‌ها در بیمه، مدیریت مخارج و دیجیتال‌سازی، طراحی محصول بیمه، تورم اجتماعی و جایگاه بیمه‌گران در آستانه سال ۲۰۲۱ پرداخته می‌شود. در بخش مقاله علمی، محصول جدید شرکت بیمه مونیخ‌ری و تضمین عملکرد سامانه‌های هوش مصنوعی توسط خانم دکتر منطقی‌پور راهبر میز پژوهشی داده‌کاوی ارائه شده است. در بخش شخصیت برجسته علمی، به معرفی دکتر علیرضا نقوی از دانشگاه بلونیا ایتالیا پرداخته شده و در بخش یک معرفی تازه، الگوی کسب‌و‌کار بیمه خرد ارائه شده است. در بخش تازه‌های نشر دو کتاب در حوزه انتقال ریسک کشاورزی و اوراق بهادار بیمه‌ای با عنوان «انتقال ریسک کشاورزی از بیمه تا بیمه اتکایی تا بازار سرمایه» و «راهنمای کامل اوراق بهادار بیمه‌ای» معرفی می‌گردد.
در دهمین شماره ماهنامه، بخش جدیدی با عنوان اخبار اضافه شده است که شامل سه بخش با عناوین بزرگترین چالش مدیران خسارت بیمه دریایی، راه‌اندازی محصول بیمه قیمت سوخت برای صنایع حمل‌و‌نقل هوایی و بحران کووید-۱۹ و فشار مضاعف بر نظام مستمری بخش دولتی و خصوصی می‌باشد.
علاقه‌مندان جهت مشاهده و دریافت دهمین شماره ماهنامه الکترونیکی تازه‌های بیمه ایران و جهان، می‌توانند به نشانی http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4965/Articles/view/14651/1309/ مراجعه فرمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.