×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

 به گزارش ایرنا،در چند ماه اخیر وضعیت بازار سهام دچار نوسان مستمر بود . شاخص بورس از ابتدای سال جاری وارد مدار صعود شد و تا نیمه مرداد به بالای ۲ میلیون واحد رسید. از آن زمان شاخص بورس وارد اصلاح شد تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد پایین آمد. امابا توجه به فاکتورهای مثبت داخلی و بین المللی از هفته گذشته بورس صعودی شد و انتظار می رود این روند صعودی ادامه‌دار باشد. 
با توجه به اینکه این بازار شاهد حضور سرمایه های مردمی بوده ، اداره کل پژوهش و بررسی های خبری ایرنا با  برگزاری یک نظرسنجی آنلاین نظرات مخاطبان و فعالان این عرصه را در مورد آینده این بازار جویا شد.
افکارسنجی آنلاین در این زمینه در روزهای ۲۷ آبان  تا ۴ آذر ماه جاری بر روی تارنمای ایرنا قرار گرفت و قریب به پنج  هزار نفر در این افکارسنجی مشارکت کردند.  
در این نظرسنجی چهار سوال ؛ به نظر شما آیا شاخص بورس در ماههای آینده بهتر می شود، در صورتی که در بورس سرمایه گذاری کردید در حال حاضر انجام چه کاری را بهتر می دانید ، به افرادی که وارد بورس می شوند توصیه می کنید از کدام گروه مشورت بگیرند و در نهایت به نظر شما  کدام بازیگران در بهبود شاخص بورس نقش موثرتری دارند ؛ مطرح شد.
نتایج  بخشی از این افکارسنجی آنلاین  براین موضوع تاکید داشت که  ۵۴.۴ درصد مخاطبان  ایرنا بیان کردند که در ماه های آینده شاخص بورس بهتر خواهد شد و ۴۵.۶ درصد نیز  می گویند این گونه نخواهد شد .
در این رویکرد پژوهشی از مخاطبان پرسش شد که در صورت سرمایه گذاری در بورس چه اقدامی را در حال حاضر مناسب می دانند ؟  که ۵۳.۵ درصد پاسخ دادند برای فروش تا افزایش شاخص ها صبر می کنند ،  ۲۴.۴ درصد از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی گفتند فقط در شرایط اضطرار سهام خود را می فروشند و ۲۲.۱ درصد مابقی اظهار کردند که تلاش می کنند هرچه زودتر سهام خود را بفروشند .
طبق نتایج به دست آمده ۶۰ درصد از مخاطبان در پاسخ به سوال “به افرادی که وارد بورس می شوند توصیه می کنید  از کدام گروه مشورت بگیرند”   کارشناسان و کارگزاران بورس را بهترین مشاوران این عرصه معرفی کردند . اقدام با ارزیابی و تشخیص فردی با ۲۳.۶  درصد ، آشنایان و دوستان مورد اعتماد با ۱۳.۱ درصد و رسانه ها با ۳.۴ درصد در مراتب بعدی پاسخ های مخاطبان بودند .
بخش دیگری از نتایج همچنین نشان داد:  ۴۸.۷ درصد مخاطبان نقش و «مداخله دولت» و ۳۲.۵ درصد نیز « سهامداران حقوقی » را در بهبود شاخص بورس موثر دانستند . به نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی برخط  «سهامداران حقیقی» ۱۸.۸ درصد در بهبود شاخص بورس می توانند نقش داشته باشند .
  سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به منظور اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسائل مختلف جامعه برای نخستین‌بار از روز ۲۹ مهرماه برنامه «افکارسنجی» آنلاین را در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.