×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی : غلامرضا ملکی ضمن اعلام ادامه روند خرید تضمینی گندم در استان مرکزی تا پایان شهریور ماه گفت: از دهم خردادماه تاکنون بیش از  ۳۳۰ هزار تن  گندم به صورت تضمینی از گندمکاران استان مرکزی خریداری شده است.

ملکی افزود:  براساس پیش بینی های موجود انتظار می رود  مقدار خرید تضمینی گندم  تا پایان فصل خرید به  400 هزار تن برسد.

وی  با اشاره به اینکه امسال قبل از شروع خرید تضمینی گندم تعداد ۳۵ مرکز خرید به منظور رفاه حال کشاورزان و تسریع در تحویل گندم از گندمکاران در استان مرکزی پیش بینی و راه اندازی شده است  گفت: در حال حاضر تعداد ۳۲ مرکز  خرید  فعال و در حال ارائه خدمات به کشاورزان هستند.

ملکی در ادامه به دیگر اقدامات این اداره علاوه بر خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: امسال نیز همانند سال گذشته گندم مازاد بر نیاز استان به دیگر استان های کشور از جمله  استان‌های مازندران، اصفهان، تهران، یزد و قم ارسال شده‌است و همچنین به منظور بهبود کیفیت گندم  استان ، ۵۰ هزار تن گندم از گندم های با کیفیت دیگر استان ها  به استان مرکزی  وارد شده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت سیلوهای استان مرکزی که قبل از  دولت تدبیر و امید  200 هزارتن بوده است به  800 هزارتن و  تعداد کارخانجات آرد استان از ۷ کارخانه به  ۱۱ کارخانه با ظرفیت تولید  ۷۵ هزار تن   افزایش یافته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: به‌روز رسانی کارخانجات آرد استان و بهسازی ۵۰۰ واحد نانوایی  از دیگر اقدامات در طول مدت دوره فعالیت دولت تدبیر و امید بوده است.

وی  با اعلام اینکه مجوز توزیع ماهانه ۳ تن کالای اساسی به استان داده شده است اظهار کرد: تاکنون  6000 تن برنج و شکر در استان مرکزی توزیع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.