×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
افزایش کاربست لوله‌مغزی سیار در تکمیل چاه‌های نفتی

به گزارش کیوسک خبر به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، فرشید قاسمی با اشاره به روند افزایشی کاربست لوله مغزی سیار و اسیدکاری گسترده در عملیات تعمیر چاه‌های نفتی، گفت: براساس درخواست‌های شرکت‌های متقاضی، این روند افزایشی از بهمن‌ماه پارسال آغاز شد و همچنان استمرار دارد، در حالی که تعداد عملیات لوله مغزی سیار پارسال در مجموع  ۲۱۵ مورد بوده، ۵۲ مورد آن در دو ماه بهمن و اسفند پارسال محقق شده است.
وی افزود: ارائه خدمات فنی در بخش اسیدکاری گسترده نیز به همین روال بوده است و از مجموع ۲۵ عملیات انجام‌شده هشت مورد به دو ماه پایانی سال مربوط می‌شود.
مدیر خدمات فنی حفاری شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به بازنگری و تأمین برخی تجهیزات کاربردی به‌منظور تقویت ناوگان این مدیریت گفت: این خدمات شامل سیمان‌کاری، اسیدکاری گسترده و ویژه، تزریق‌پذیری، لوله مغزی سیار، آزمایش چاه با ساق مته و حفاری با هوا و به روش فروتعادلی، لوله‌گذاری چاه، نصب آویزه و آزمایش بهره‌دهی چاه است.
قاسمی با اشاره به ظرفیت‌های مدیریت خدمات فنی حفاری از نظر منابع انسانی متخصص و مجرب و تجهیزات و ماشین‌آلات کاربردی در زمینه ارائه خدمات تخصصی یکپارچه فنی و مهندسی اظهار کرد: برای همکاری با شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران و بخش خصوصی فعال در این عرصه از جمله پروژه‌های حفاری طرح توسعه ۲۸ مخزن (طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت) آمادگی کامل وجود دارد.
لوله مغزی سیار (Coiled tubing‌) از فناوری‌های مهم در حفاری چاه‌های نفت و گاز است که در عملیات تعمیر و تکمیل چاه‌های نفت استفاده می‌شود و جایگزینی برای دستگاه‌های حفاری تعمیراتی است.
عملیات اسیدکاری گسترده نیز از متداول‌ترین روش‌های اسیدکاری با هدف تحریک طبقات تولیدکننده نفت و گاز و جریان یافتن این طبقات به‌ درون چاه به‌شمار می‌رود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.