×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، صبح‌امروز در مراسمی با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ، ائمه‌جمعه و مقامات استان مرکزی، فاز اول پروژه دامپروری صنعتی ۳هزار رأسی مولد، تولید علوفه به روش هیدروپونیک و آغاز عملیات طرح دانش‌بنیان تکثیر گاوهای ممتاز باروش تولید آزمایشگاهی جنین، در زرندیه به بهره‌برداری رسید.

محمد مخبر رئیس ستاداجرایی فرمان امام در این مراسم با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب مبنی برورود ستاداجرایی به مباحث استراتژیک حوزه کشاورزی گفت: امروز فاز اول این پروژه ۳هزار رأسی با ایجاد ۲۲۰شغل مستقیم و غیرمستقیم و تولید ۱۵هزار تن شیر درسال افتتاح میشود.

وی افزود: با تکمیل دو فاز دیگر این مجموعه تا ۲۲بهمن، برای ۶۰۰نفر شغل مستقیم و غیزمستقیم و سالانه ۳۵ هزار تن شیر تولیدخواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بااشاره به بهره‌گیری از روشهای نوین برای حل معضل علوفه دام دراین مجتمع افزود: با استفاده از شیوه هیدروپونیک دراین مجموعه سالانه ۱۰۰۰ تن علوفه با یک‌دهم نیاز به آبیاری معمول تولید میشود که میتواند ۴۰۰ تا گوسفند یا ۸۰ تا گاو را تغذیه کند.

مخبر درخصوص سایر اقدامات ستاد خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصان دارویی ستاد اجرایی توانستیم ظرف ۸ ماه بیش از ۱۸۰میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دربحث واردات مواداولیه دارویی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همچنین امسال با شعار “تبدیل هرخانه به یک کارگاه” ۶۵هزار طرح خرد و خانگی در کشور ایجادمیکنیم که ازاین طریق ۲۵هزار تن گوشت قرمز و ۵ هزار تن گوشت سفید تولید خواهد شد.

در ادامه این مراسم، فرخی معاون استاندار مرکزی گفت:حضور ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی همیشه منشأ خیروبرکت و اشتغالزایی برای مردم بوده است.

وی افزود: احیای کارخانجات نیمه‌تعطیل و طرحهایی که ستاد روی آنها سرمایه‌گذاری میکند طرحهای استراتژیکی است که درجنگ اقتصادی امروز، کشوربه آنها نیاز دارد.

وی با تقدیر از الگوی ستاد در برخورد با ویروس کرونا گفت: اقدام ستاد در ارسال بسته‌های بهداشتی و معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا،موجب دلگرمی مردم و الگویی برای همه دستگاهها شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.