×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر محمود جاوید ضمن تبریک دوم مرداد ماه روز فیزیوتراپی، نقش این حرفه را به عنوان یکی از ارکان مهم تیم درمان جهت تسریع در بهبود و بازتوانی بیماران بسیار حیاتی توصیف کرد.
وی گفت: واحد بینایی سنجی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در سال ۹۸، به  ۵۵۰۰ بیمه شده خدمات خود را ارائه نموده است که با توجه به خدمات ارائه شده بالغ بر ۹۲۶ میلیون ریال عملکرد ریالی به همراه داشته است.

وی افزود: همچنین واحد شنوایی سنجی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان با به خدمت گرفتن دو پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و یک کارشناس متخصص اودیومتری در سال ۹۸ تاکنون به  7500 بیمه شده خدمات خود را ارائه کرده است و حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد خدمت در این بخش ثبت شده است.

وی ادامه داد: در نهایت عملکرد این واحد به بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است. در واحد فیزیوتراپی بیمارستان امام علی (ع) نیز با ارائه بیش از ۱۸ هزار خدمت مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال عملکرد داشته است.
دکتر جاوید افزود: در واحد بینایی سنجی خدماتی همچون بینایی سنجی در تمام سنین، تعیین نمره لنز و عینک، درمان تنبلی چشم، اسکن IOL، اپتومتری لیزیک، تونومتری یا اندازه گیری فشارچشم، ارزیابی دید رنگ، ارزیابی دید بعد و بررسی انحرافات چشمی (استرابیسم) انجام می شود.
وی اضافه کرد: همچنین مشکلات حسی عصبی، پیرگوشی، عفونت های گوش و در نهایت ضربه به گوش از جمله دلایل کاهش شنوایی و دلیل عمده مراجعات به مرکز شنوایی سنجی است که بر اساس آمار بیش از ۶۰ درصد مراجعین به واحد شنوایی سنجی نیاز به پیگیری و درمان داشته اند. همچنین واحد فیزیوتراپی بیمارستان با ارائه خدمت در دو بخش سرپایی و بستری به بیش از ۱۳ هزار مراجعه ارائه خدمت کرده است.
دکتر جاوید افزود: هم اکنون واحدهای توانبخشی بینایی سنجی و فیزیوتراپی در بیمارستان امام علی (ع) و شنوایی سنجی در بیمارستان امام علی (ع) پلی کلینیک تخصصی شهرکرد فعال بوده و پاسخگوی موارد ارجاعی از خارج از مرکز نیز است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.