×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
احداث درمانگاه تامین اجتماعی در ۶ شهر خوزستان

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر صادق جلیلی در این برنامه، از عملیاتی شدن ۱۸ طرح درمانی در استان خوزستان خبر داد و گفت: با عنایت به درخواست مکرر بیمه شدگان و پیگیری های مدیریت درمان استان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و عنایت و اهتمام مدیر عامل و هیئت مدیره محترم سازمان تامین اجتماعی، با احداث ۶ درمانگاه سرپایی برای شهرهای گتوند، رامشیر، ملاثانی، اروندکنار، باغملک و هندیجان که دارای جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند، موافقت شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با تاکید بر خدمت رسانی و  ارائه خدمات باکیفیت به بیمه شدگان، خاطرنشان کرد: با احتساب این ۶درمانگاه، مجموع مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی در استان خوزستان به ۳۷ مرکز خواهد رسید که بعد از تهران از لحاظ تعداد مراکز درمانی در رتبه دوم خواهیم بود.

وی به دیگر طرح های آتی سازمان در خوزستان اشاره کرد و افزود: احداث و راه اندازی ۲ دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان های شهید مصطفی خمینی بهبهان و امام موسی کاظم (ع) بندر ماهشهر و همچنین راه اندازی ۲ بخش ICU در بیمارستانهای شهدای شوشتر و شهید مصطفی خمینی بهبهان و ساخت ۲ درمانگاه تخصصی بیمارستانی خارج از بیمارستان در شهرهای بندر ماهشهر و بهبهان و همچنین بهسازی سیستم تهویه ی بیمارستان های امیرالمومنین اهواز، شهید مصطفی خمینی بهبهان، ۱۷شهریورآبادان، امام موسی کاظم ماهشهر، شفای مسجدسلیمان و شهدای شوشتر از مهمترین اقدامات آتی سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.

دکتر جلیلی به وضعیت کنونی بیمارستانهای تامین اجتماعی در مقابله با بیماری کرونا پرداخت و گفت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) به طور کامل به عنوان بیمارستان معین بیماران کرونایی انتخاب شده که در حال حاضر بالغ بر یکصد بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری هستند.

وی افزود: در بیمارستان های تامین اجتماعی آبادان و ماهشهر بخشهای ویژه ای جهت پذیرش و ارائه خدمات به بیماران کرونایی اختصاص دادیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان در پاسخ به سوال مجری در خصوص با در اختیار گذاشتن کامل بیمارستان امیرالمومنین (ع) جهت بیماران کرونایی مشکلی برای بیمه شده ها پیش نمی آید تصریح کرد : بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی امیرالمومنین (ع) اهواز با ۲۰۶ تخت فعال به عنوان پناهگاه بیمه شدگان تامین اجتماعی در اهواز و حتی بیماران ارجاعی دیگر شهرهای استان است وی افزود: با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز که به عنوان متولی درمان استان و رئیس بخش درمانِ ستادمقابله با کرونا است  درخواست کردیم با توجه به تعداد بیمه شده ها در صورت امکان این بیمارستان، آخرین بیمارستانی باشد که در شرایط بحرانی برای بیماران کرونایی در نظر می گیرند.

دکتر جلیلی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان بیمه شده تامین اجتماعی است و با توجه به همه گیری بیماری و  تعداد بیماران کرونایی، مراکز دانشگاهی به تنهایی نمی توانند پاسخگو باشند و ما هم وظیفه خود می دانیم در این شرایط به کمک دانشگاه بیائیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خوزستان همچنین گفت: از اول اسفند سالجاری چاپ دفترچه های تامین اجتماعی  متوقف می گردد و کارت ملی یا  شناسنامه و یا جلد دفترچه درمانی جایگزین دفترچه خواهد شد.
مدیر درمان خوزستان افزود: از اول اسفند برای مراجعه به پزشک و موسسات تشخیصی و درمانی نیازی  به ارائه دفترچه نیست و تمامی بیمه‌شدگان قبل از مراجعه به مراکز درمانی می‌توانند نسبت به استعلام استحقاق درمان از طریق مراجعه به سایت medical.tamin.ir  و یا با شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴*، یا #۱*۱۴۲۰*۴* و  #۱۶۶۶* و همچنین استفاده از اپلیکیشن موبایل، مراجعه به سایت pwa.tamin.ir، اقدام کنند.

وی اظهار داشت: به هنگام مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، چنانچه امکان استفاده از سامانه‌های الکترونیک به هر دلیل میسر نباشد، کارگزین آنلاین پزشک پس از احراز هویت بیمار با استفاده از کارت ملی‏/شناسنامه‏/دفترچه درمانی و استعلام برخورداری وی از استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان)، نسبت به معاینه و تجویز در سرنسخه مخصوص مطب‌‏/مرکز درمانی (ترجیحا در قطع A۵) اقدام ‌می‌ کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان ضمن دعوت از پزشکان جهت ورود به طرح نسخه الکترونیک تاکید کرد: پزشکان غیرطرف قرارداد همانند پزشکان طرف قرارداد می‌توانند با اتصال به سامانه‌های الکترونیک سازمان یا سامانه‌های مورد استفاده خود، نسبت به نسخه‌نویسی الکترونیک اقدام نمایند. در صورت عدم امکان استفاده از سامانه‌های الکترونیک به هر دلیل (قطع اینترنت، قطع سامانه نسخه‌نویسی و…)، پزشک می‌تواند دستور پزشکی را در سرنسخه مخصوص مطب‏/موسسه در یک برگ تجویز و تحویل بیمار نماید و در صورت عدم نسخه‌نویسی الکترونیک ، بیمار می‌تواند نسخه کاغذی پزشک معالج را به داروخانه‌ها و یا موسسات پاراکلینیک طرف قرارداد ارائه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.

دکتر جلیلی گفت: تمامی خدمات تشخیصی و درمانی تجویز شده توسط پزشک به صورت نسخه الکترونیک و یا کاغذی به استناد کدملی در پرونده سلامت شخص بیمه‌شده ثبت می‌شود. این اطلاعات به عنوان شناسنامه بیماری بوسیله کد ملی قابل دسترس برای پزشک معالج است که روند درمان را تسهیل می بخشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.